
مدیرعامل رایتل از پوشش سراسری LTE در تهران خبر داد
مدیرعامل رایتل از پوشش سراسری LTE در تهران تا پایان سال و عرضه سیم کارت های اپراتورهای مجازی در دی ماه با پیش شماره ۰۹۹۹ خبرداد.
مدیرعامل رایتل از پوشش سراسری LTE در تهران تا پایان سال و عرضه سیم کارت های اپراتورهای مجازی در دی ماه با پیش شماره ۰۹۹۹ خبرداد.
تامین ۲۴/ سید مجید صدری مدیرعامل رایتل در نشست خبری این اپراتور با بیان اینکه رایتل رشد 9.5 برابری را در زمینه سیم کارت های فروخته شده نسبت به سال 92 داشته است گفت: تا پایان آبان ماه 8 میلیون و 100 هزار سیم کارت رایتل به فروش رسیده است و تعداد مشترکان رایتل نیز نسبت به سال ۹۲ هشت برابر شده است که با توجه به رقابت سنگین با اپراتورهای دیگر این عدد قابل تامل است.
به گزارش روابط عمومی رایتل،وی با بیان اینکه مصرف اینترنت روزانه رایتل بیش از 250 ترابایت است افزود: این میزان در شهریور ماه سال 92 حدود 10 ترابایت بود که میتوان گفت به رشد قابل قبولی رسیده است، همچنین رایتل بیش از 25 فروشگاه در استانهای مختلف دارد.
صدری ادامه داد در حال حاضر ۴۸۰ شهر و ۵۴۵ منطقه غیر شهری تحت پوشش نسل سوم رایتل است همچنین ۲۰ شهر نیز تحت پوشش نسل چهارم رایتل قرار گرفته است علاوه بر این در سایر شهرها نیز مشترکین میتوانند با استفاده از رومینگ ملی از خدمات سیمکارت خود استفاده کنند.
وی با تاکید بر توسعه شبانه روزی رایتل از پوشش کامل LET در تهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان امسال 76 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار خواهیم داد که این درصد در سال 92 به میزان 55 درصد، درسال 93 به میزان 64 درصد و در سال 94 به میزان 71 درصد افزایش یافت و هم اکنون به 76 درصد رسیده است.
وی با اشاره به ویژگی ای که رایتل را از دیگر اپراتورها متمایز میکند توضیح داد: از ابتدا بیشتر مشترکان رایتل کاربران دیتا بوده اند و تنها 20 درصد از مشترکان رایتل از سرویس VOICE استفاده می کنند و امیدواریم با توجه به رویکرد دو اپراتور دیگر در حوزه دیتا بتوانیم این نسبت را حفظ کنیم.
مدیرعامل رایتل همچنین قطع ارتباط سیم کارت های رایتل را در هنگام مکالمه کمتر از نیم درصد عنوان کرد که این میزان از نظر استانداردهای رگولاتوری قابل قبول است و در عین حال از تلاش رایتل برای افزایش کیفیتش خبر داد.
صدری در بخشی از سخنان خود به رومینگ بین الملل اشاره کرد و گفت: رومینگ 3G از سال گذشته در کشور برقرار است و رایتل از اولین اپراتورهایی بوده است که توانسته رومینگ LTE را به صورت قانونی با کشورهای دیگر برقرار کند و این میزان نیز رو به گسترش است.
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر روی سرویس های ارزش افزوده و حوزه های دیتاست عنوان کرد: در نمایشگاه الکامپ نیز سعی کردیم در رابطه با ارایه تخفیفات مناسب به بسته های نرم افزاری رایتل که سرویس های خوبی به مشترکان ارایه می دهند اقدامات لازم را انجام دهیم که در بعضی از بسته های بلند مدت تا 50 درصد تخفیف نیز اعمال شده است.
وی همچنین با اشاره به همکاری های رایتل با استارتاپ ها گفت: عنقریب همایشی در این زمینه برگزار می شود و تمامی تلاش ما این است که از امکانات داخلی و اپلیکیشن های بومی در این زمینه استفاده کنیم و نرم افزارهای جدیدی نیز در این رابطه تهیه شده که به عنوان مثال می توان به نرم افزار مدیریت حساب رایتل اشاره کرد که مشترکان می توانند مدیریت حساب های سیم کارت های خود را به صورت میان دوره و پایان دوره داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به همکاری رایتل با کافه بازار گفت: برنامه بسیار خوبی با کافه بازار داریم که تست های نهایی آن انجام شده و از هفته آینده زیر بار می رود که در این همکاری مشترکانی که از نرم افزارهای موجود خریداری می کنند هزینه خرید آن نرم افزار از شارژ آن ها کم می شود و دیگر لازم نیست از حساب بانکی خود برای خریداری نرم افزار استفاده کنند.
صدری سیاست رایتل را در رابطه با مراکزی که اپلیکیشن تولید می کنند را تقسیم درآمدی عنوان کرد و افزود: با مراکزی که تولید کننده اپلیکیشن هستند در صورت همکاری تمامی درآمدها نصیب دو طرف می شود. مدیرعامل رایتل با اشاره به حوزه VOD و بیان اینکه تنها اپراتوری هستیم که توانستیم در این زمینه در سال گذشته مجوز را از وزارت ارشاد دریافت کنیم اظهار کرد: آرشیوی از فیلم هایی که وزارت ارشاد تولید کرده در دریچه 7 وجود دارد و در کنار آن با سازمانها و نهادهایی که در بحث تولید محتوای فیلم کار می کنند تلاش کردیم بسته هایی ارایه دهیم که از این خدمات استفاده شود.
مدیرعامل رایتل با اشاره به بحث اپراتورهای مجازی نیز توضیح داد:رایتل اولین قرارداد اپراتور مجازی را در کشور منعقد کرده است و تصور می کنم در دی ماه سیم کارت های آن با پیش شماره 0999 عرضه شود و در کنار آن با سه شرکت های وب، شاتل و پارسیان همراه قرارداد بسته ایم که قرارداد آن برای اخذ مجوز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است و در کنار آن با دو شرکت دیگر نیز مذاکره کردیم که آن ها شریک خارجی هم دارند و تاییدات فنی آن ها انجام شده است.
صدری با تاکید بر اینکه تلاشمان توسعه سریع تر رایتل در همه زمینه هاست افزود: در بحث ترابردپذیری فعالیت خوبی را شروع کرده ایم که متاسفانه بعضی رقبا همکاری لازم را در این زمینه با رایتل انجام ندادند و همین موضوع باعث شد مردم در این حوزه دلسرد شوند که امیدواریم با پیگیری های سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی ترابردپذیری موضوع شتاب بیشتری بگیرد که البته خود ما نیز از وضعیت ترابرد خیلی راضی نیستیم.
وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه تلاش داریم در بستر WiFi بتوانیم با سازمان های بزرگ همکاری داشته و ارایه سرویس کنیم اظهار کرد: همکاری خوبی با سازمان فنی حرفه ای آغاز کردیم و با توجه به اینکه صد در صد سهام رایتل متعلق به سازمان تامین اجتماعی است تلاش داریم سرویس های خوبی به این سازمان ارایه دهیم و در این زمینه حذف دفترچه بیمه و سلامت یکی از برنامه های ما با این سازمان است که پایلوت آن در سه درمانگاه تهران به مرحله اجرایی رسیده است.
صدری ادامه داد: امیدواریم با حمایت دکتر نوربخش حداقل در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی این امکان را داشته باشیم که مردم بتوانند با کارت یا سیم کارت رایتل از تمامی خدمات درمانی آن مراکزاستفاده کنند و با سازمان فنی و حرفه ای نیز قراردادی در زمینه دولت الکترونیکی منعقد کرده¬ایم و همچنین همکاری با وزارت کشور و شرکت رجا در حوزه حمل و نقل داشته¬ایم
وی همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که دغدغه مسوولان است تاکید کرد: تلاش ما این بوده است که در زمینه شبکه ملی اطلاعات همکاری حداکثری داشته باشیم و در این راستا 30 پرتال بر بستر رایتل راه اندازی کرده ایم که کاملا بومی است و حتی در زمان قطعی اینترنت با توجه به بومی بودن آن امکان سرویس دهی دارد و از طرفی هزینه ها دسترسی به آن پایین است.
مدیرعامل رایتل در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حدود 20 درصد ترافیک دیتا تلفن همراه کشور توسط مشترکین رایتل استفاده می¬شود تاکید کرد: از آنجایی که همراه اول و ایرانسل نیز در این حوزه وارد شده اند باید تلاش کنیم این میزان افزایش یابد و در عین حال باید تعادل بازار را حفظ کنیم و در تلاش هستیم قیمت ها به گونه ای باشند که هم مردم راضی بوده و هم ضربه ای به رقبای دیگر نزده باشیم.
وی همچنین از اختصاص تسهیلات ویژه ای در زمینه خریداری بسته های رایتل خبرداد که مشترکان در زمان اتمام حجم بسته و در هنگامی که از مدت زمان بسته خریداری شده باقی مانده است بتوانند نسبت به خرید حجم افزایشی برای بسته خود اقدام کنند.
صدری با تاکید بر اینکه شرکت رایتل هموتره به دنبال افزایش کیفیت بوده و ارایه سرویس های مناسب به مردم بوده است عنوان کرد: تمام هم و غم ما در شرکت رایتل این است که مردم با استفاده از سیم کارت های رایتل تمامی نیازهایشان را برطرف کنند و با سرعت مناسب به خدمات و سرویس های این سیم کارت ها دسترسی پیدا کنند.