
مدیرکل تامیناجتماعی گیلان در دوره آموزشی مسئولین و کارشناسان بازرسی کارگاهی واحدهای تابعه، با حساس شمردن این مسئولیت، برخورد و رفتار شایسته با مخاطبین و تلاش برای گفتمانسازی موضوع نقش بیمههای اجتماعی و ترغیب و اقناع آنها را اصلی ترین رسالت قلمداد کرد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تامیناجتماعی گیلان، کیوان مرتضوی در جمع کارشناسان و مسئولین واحدهای بازرسی کارگاهی شعب 28گانه استان با بیان اینکه، تامین اجتماعی مجموعه ای خدمت محور با مخاطبین گسترده است افزود: بازرسی کارگاهی یکی از حساس ترین و ظریف ترین فرایندهای کاری سازمان و دارای کارکردهای متعدد در خلق منابع و ریشه انجام بسیاری از تعهدات بوده و بازرسان در واقع به منزله پیشانی و سفیران مجموعه و نقطه تقابل با مردم در بیرون از فضای کاری محسوب میشوند.
وی با اشاره به نقش بازرسان سازمان تأمیناجتماعی گفت: بازرسان مبلغان و پیشقراولان سازمان محسوب میشوند و رفتار و برخورد آنها با کارگر و کارفرما، تصویر تأمین اجتماعی را در جامعه شکل میدهد. باید در بازرسیها انصاف و عدالت رعایت شود، دستمزدهای واقعی ثبت شود، اشتغال پایدار اعمال گردد و از فرار بیمهای جلوگیری شود.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در فرایند بازرسی نظر سازمان صرفاً درج اسامی و ثبت رکورد بازرسی نیست گفت: انتظار میرود بازرسان تبیین کننده اهمیت بیمههای اجتماعی و گفتمان سازی در این راستا و در واقع ترغیب کننده و اقناع کننده مخاطبان بوده و به ایفای نقش اصلی و مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه عمل کنند.
مرتضوی با اشاره به اینکه شرایط حاکم بر عرصه های تولیدی صنعتی و معیشت مردم و اقتصاد جامعه سبب کاهش تاب آوری ها و افزایش انتظارات شده بیان کرد: این مهم بالابردن سعه صدر و شکیبایی با هدف صیانت از حقوق شرکای اجتماعی را الزامی میکند.
وی افزود: انجام کار در سازمان یک افتخار در مسیر خدمت رسانی بوده و در این راه رویکرد ما کار تیمی و اجتناب از جزیزه ای عمل کردن است.
بیش از 40 بازرس کارگاهی در سطح شعب تامیناجتماعی گیلان امر بازرسی های دوره ای، سیستماتیک و موردی ناشی از درخواست کارگران و کارفرمایان برای احراز و تایید اشتغال ها را به منظور صیانت از این قشر برعهده دارند.
