
دوره آموزشی مؤسسان مهدهای کودک آرانوبیدگل بر اساس تفاهمنامه همکاری وزارت آموزشوپرورش و سازمان تأمیناجتماعی برگزار شد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان، دوره آموزشی تخصصی ویژه مؤسسان و مدیران مهدهای کودک آرانوبیدگل، بر اساس مفاد تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزشوپرورش و سازمان تأمیناجتماعی، صبح امروز در سالن امام سجاد(ع) اداره آموزشوپرورش برگزار شد .
در این برنامه دو ساعته، کلیه مؤسسان مهدهای کودک شهرستان بههمراه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزشوپرورش آرانوبیدگل و تعدادی از مسئولان و کارشناسان این مدیریت، کارشناس ارشد روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و کارشناسان حوزههای بازرسی و وصول حق بیمه تأمیناجتماعی شعبه آرانوبیدگل حضور داشتند.
نمایندگان آموزشوپرورش در این نشست، اجرای دقیق مفاد تفاهمنامه و رعایت مقررات بیمهای و قوانین کار را بخشی از مسئولیتهای قانونی و نظارتی مهدهای کودک دانستند و تأکید کردند که پایبندی به این الزامات موجب شفافیت، نظم اداری و کاهش مشکلات در آینده خواهد شد.
کارشناس ارشد روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به قابلیت پیگیری قوانین کار و تامین اجتماعی در هر زمان، تصریح کرد: رعایت الزامات قانونی از جمله عقد قراردادهای شفاف و پرداخت حقوق و مزایای قانونی از جمله ارسال به موقع لیست حق بیمه نقش مؤثری در جلوگیری از اختلافات و مشکلات حقوقی خواهد داشت.
در بخش تخصصی نشست، کارشناسان تأمیناجتماعی با استناد به بخشنامهها و مفاد تفاهمنامه، نحوه صحیح بیمه کردن کارکنان بر اساس ساعات کارکرد هفتگی را تشریح کردند. آنان همچنین درباره الزام انجام معاینات پزشکی پیش از استخدام، چگونگی تکمیل بیمه نیروهای پارهوقت از طریق قراردادهای کسری از ماه و شیوههای پیشگیری از جرائم و بدهیهای احتمالی توضیحات مبسوطی ارائه دادند.
در پایان، بر تداوم همکاری میان دستگاهها و ارائه مشاورههای کارشناسی به مهدهای کودک تأکید شد تا مدیران با درک کامل الزامات، تکالیف قانونی خود را بهدرستی اجرا کنند.
