
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان گیلان گفت: مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استان گیلان در شش ماهه نخست امسال بیش از 5 میلیون نسخه الکترونیک ثبت کردهاند
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامیناجتماعی گیلان، محمدمهدی زهرابی در این باره گفت: یکی از گامهای موثر به سوی سازمان تامین اجتماعی هوشمند، اجرای طرح نسخه الکترونیک بوده است که در مراکز درمانی ملکی سازمان 100 درصد و مراکز درمانی طرف قرارداد بیش از 99 درصد به روش الکترونیک ثبت میشود.
وی در ادامه گفت: بر اساس برنامه و اسناد بالادستی کشور و به منظور بهبود و توزیع عادلانه خدمات به مردم در بخش درمان از جمله، الکترونیکی شدن درخواست از کار افتادگی، نوبت دهی الکترونیک مراکز درمانی، تایید اینترنتی دارو، پاراکلینیک و نسخهنویسی الکترونیک در راستای تکریم و افزایش رضایتمندی بیمهشدگان انجام میشود.
معان خرید راهبردی واسناد پزشکی هوشمند سازی خدمات سازمان تامین اجتماعی در طرح های بیستگانه سازمان از جمله طرح نظام ارجاع را منجر به افزایش رضایتمندی، افزایش کیفیت و اثر بخش کردن عملکرد دانست و افزود: سازمان منابع نامحدود ندارند و برای انجام بهتر تکالیف و تعهدات قانونی می توان با تصمیمهای جدید و اصلاح چگونگی ارائه خدمت به ویژه در حوزه درمان هزینه ها را کاهش داد و از منابع بیمه شدگان به عنوان حق الناس مراقبت کرد.
وی همچنین با تأکید بر اینکه منابع سازمان تأمیناجتماعی حقالناس است، گفت: کیفیت ارائه خدمات درمانی اهمیت ویژهای دارد، چرا که با جان بیماران سر و کار دارد. بنابراین پایش مستمر شاخصهای کیفی و مدیریت هزینهها از اولویتهای اساسی سازمان است.
بر اساس این گزارش در شش ماهه ابتدایی سالجاری از مراجعه حدود 4 میلیون بیمه شده به مراکز طرف قرارداد، بیش از5 میلیون نسخه الکترونیک در حوزه دارویی(2میلیون و 800 هزارنسخه)،پاراکلینیک (یک میلیون و 650 هزار نسخه) و سایرخدمات (حدود 600هزارنسخه) به ثبت رسیده است.
