
آرزو داودیان در گفتوگو با تأمین ۲۴ گفت: آموزش و آگاهسازی پزشکان برای پرهیز از تجویزهای غیرضروری، نصب بنرهای آموزشی برای آگاه سازی مردم از عوارض دارو، مدیریت مصرف و تقاضاهای القایی در درمان است.
وی با اشاره به مدیریت هزینههای درمانی در مراکز بیمهای اظهار کرد: پایش بودجه مصرفی از طریق سیستم اطلاعات بیمارستان (HIS) و همچنین عملکرد پزشکان و مقایسه با میانگینهای کشوری و جهانی میتواند به بهبود عملکرد منجر شود.
داودیان با بیان اینکه الکترونیکیشدن نسخ درمانی به ثبت دقیق خدمات منجر شده که این امر برای تحلیل دادهها حیاتی است، افزود: فناوری اطلاعات نقش اصلی را در تحلیلها و پایش ایفا میکند.
سرپرست مرکز جراحی محدود (دی کلینیک) تأمیناجتماعی ایلام با اشاره به اینکه سهم تقاضای القایی در خدمات درمانی کمتر از ۲۰ درصد است، بیان کرد: آگاهسازی مراجعان، نظارت بر عملکرد پزشکان و کنترل واحد پذیرش با استفاده از شاخصهای میزان مراجعه بیماران از روشهای کنترل تقاضاهای القایی است.
داودیان یادآور شد: اجرای طرح ارجاع داخلی تأمیناجتماعی نسبتاً مؤثر است و باعث کاهش مراجعات غیرضروری میشود.
وی با بیان اینکه فرهنگسازی و آموزش مراجعان با استفاده از ظرفیتهای موجود و نصب بنرهای آموزشی برای آگاه سازی مردم از عوارض دارو اشاره و تصریح کرد:مدیریت درمان غیرمستقیم رسیدگی به اسناد پزشکی و نظارت بر کمیت و کیفیت خدمات تحلیل عملکرد مراکز طرف قرارداد انجام و مکانیسم کنترل هزینه مانند سقف پرداخت کنترل میشود.




