
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمان از گسترش خدمات درمانی، تجهیز مراکز و اجرای طرح «حفاظت مالی» برای بیمهشدگان مناطق فاقد بیمارستان خبر داد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان، امین فخر در جلسه کارگروه توسعه که با حضور ابراهیمی، معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان برگزار شد گفت: تامین اجتماعی یکی از دستگاههای پرمراجعه است زیرا این سازمان بزرگترین نهاد اجتماعی کشور محسوب میشود.
وی با بیان اینکه در استان کرمان بیش از نیمی از جمعیت تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند یادآور شد: ۱۰ درصد تختهای بستری استان متعلق به تامین اجتماعی است و در سه بیمارستان استان ۵۶۰ تخت فعال وجود دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان در ادامه سخنان خود بیان کرد: توسعه عملکرد و خدمات موضوعی است که هر ساله بر آن تمرکز داریم و این به خاطر نیازهای روز افزون بیماران و بیمه شدگان است.
فخر با اشاره به توسعه خدمات درمانی در مراکز ملکی گفت: با وجود اینکه مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان بیمهگر پایه، خرید خدمت است و تأمین خدمات بهداشتی و درمانی بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد، اما بهمنظور کمک به مردم و کاهش هزینههای درمان، ارائه خدمات در مراکز ملکی تأمین اجتماعی افزایش مییابد.
وی در ادامه به مجموعه خدمات درمانی در بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم(ص)کرمان اشاره و بیان کرد: خدمات مختلف از جمله مجموعه خدمات درمانی قلب همچون جراحی قلب باز،آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، سی تی آنژیوگرافی، جراحیهای تاوی شامل انجام عمل دریچه قلب به صورت بسته و جراحیهای مغز کودکان در این مرکز درمانی ارائه میشود.
توسعه خدمات درمانی و تجهیز مراکز جنوب استان
فخر اضافه کرد: بخش اورژانس این بیمارستان پرمراجعه کنندهترین اورژانس استان است و این مرکز درمانی از نظر خدمات فوق بهعنوان قطب درمانی جنوب شرق کشور شناخته شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان با بیان اینکه اخیراً هزارمین عمل جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان انجام شده است از پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) در دوران فراگیری این بیماری سخن گفت و افزود: این بیمارستان رتبه اول کشوری را از نظر پذیرش این بیماران کسب کرد، همچنین بیمارستان دکتر غرضی سیرجان در رتبه پنجم از نظر پذیرش و مداوای بیماران مبتلا به این ویروس قرار گرفت.
وی توجه به تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی تامین اجتماعی جنوب استان را از دیگر فعالیتهای مدیریت درمان استان ذکر کرد و ادامه داد: این اقدامات فراتر از سطحبندی خدمات انجام شده است؛ برای درمانگاههای جیرفت و کهنوج و بم بیش از 7.5 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شده است.
فخر درباره توسعه خدمات درمانی در شهربابک گفت: واحد رادیولوژی به زودی در درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان راهاندازی خواهد شد. خرید دستگاه آندوسکوپی جدید برای بیمارستانهای پیامبر اعظم (ص) کرمان و دکتر غرضی سیرجان نیز از دیگر اقدامات در راستای تکمیل تجهیزات پزشکی به شمار میرود.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت بنای جدید پلی کلینیک بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان با 8 هزار متر زیربنا و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار و بنای جدید پلی کلینیک بیمارستان دکتر غرضی سیرجان با 5 هزار متر زیربنا خبر داد.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان بیان کرد: ساخت بنای جدید درمانگاه شماره ۳ کرمان و معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی نیز در دستور کار سازمان است.
اجرای طرح حفاظت مالی برای حمایت از بیمهشدگان
فخر در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای طرح حفاظت مالی گفت: این طرح با پیشنهاد استان کرمان عملیاتی شده است و بر اساس آن بیمهشدگان در شهرستانهایی که سازمان تامین اجتماعی فاقد بیمارستان است از خدمات بیمارستانهای دولتی به صورت رایگان استفاده میکنند.
وی اضافه کرد: این خدمات برای افراد بالای ۶۵ سال در همه شهرستانها وجود دارد.
فخر درباره اجرای طرح حفاظت مالی در بخش سرپایی گفت: این طرح با پیشنهاد استان در شهرستان انار آغاز شده و در صورت موفقیت، در سراسر استان کرمان اجرا خواهد شد.
وی درباره مشارکت سازمان تامین اجتماعی در ارتقا شاخصهای اجتماعی سلامت گفت: با ارائه خدمات در مراکز درمانی ملکی و پرداخت کمک هزینه به بیماران صعب العلاج، زمینه کاهش سهم بیماران در پرداخت هزینههای درمانی و هزینههای فلاکت بار درمان به وجود آمده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان تصریح کرد: در صورت افزایش همکاریهای وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی ظرفیت های بیشتری در مراکز درمانی تامین اجتماعی فعال و زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم فراهم میآید.
ابراهیمی، معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: خدمات بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه درمان تامین اجتماعی ارائه و اقدامات زیربنایی مهمی انجام شده است.
وی همچنین بر افزایش اطلاعرسانی به مخاطبان سازمان، آموزش مداوم پرسنل و بهبود مستمر فرآیندهای خدمت رسانی تاکید کرد.
کارشناسان مدیریت درمان استان در این جلسه گزارشهایی را از اقدامات صورت گرفته در راستای تحول اداری، تقویت پاسخگویی، رضایتمندی ارباب رجوع و اصلاح فرآیندهای مختلف ارائه دادند.




