به گزارش تأمین 24، تمرکز امور در این دو شعبه، امکان مدیریت کارآمدتر درخواستها، کاهش زمان انتظار و بهرهمندی رسانهها از کارشناسان مجرب آشنا به نیازهای خاص این قشر را فراهم میکند. این اقدام گامی مهم در جهت تقویت تعاملات شعب بیمهای با رسانهها و بهبود مستمر کیفیت خدمات به این صنف اثرگذار محسوب میشود. فعالان رسانهای میتوانند به منظور دسترسی به خدمات تخصصی به این شعب مراجعه کنند.
رئیس شعبه ۱۸ سازمان تأمین اجتماعی تهران به بهانه این انتخاب در گفتوگویی با تأمین 24 در آستانه روز خبرنگار، با تبریک این مناسبت و با ابراز خرسندی از خدمترسانی به قشر زحمتکش و شریف خبرنگاران، تصریح میکند: سعادتی است که شعبه ۱۸ تهران میزبان خبرنگاران عزیز باشد. خدمترسانی به این قشر زحمتکش که نقش بیبدیلی در آگاهیبخشی جامعه ایفا میکنند، مایه افتخار است و آن را افتخار غنیمت میشمریم.
محمد اکبرآبادی، موقعیت جغرافیایی مطلوب این شعبه را نخستین عامل کلیدی این انتخاب میداند و در این خصوص توضیح میدهد: شعبه ۱۸ به دلیل قرارگرفتن در منطقه مرکزی تهران و برخورداری از دسترسی آسان، بستر مناسبی برای مراجعهکنندگان فراهم میکند.
اکبرآبادی با بیان پیشینه تاریخی شعبه ۱۸ تهران میافزاید: این شعبه از قدیمیترین شعب تامین اجتماعی تهران است که موقعیت جغرافیایی مطلوب آن، همواره امکان دسترسی بهتر بیمهشدگان را فراهم کرده است. سازمان تأمین اجتماعی پیوسته تلاش میکند با ایجاد سازوکارهای مناسب، جذب و رضایتمندی مشترکین را بهبود ببخشد.
وی دومین دلیل را تمرکز بالای مؤسسات رسانهای و فرهنگی در محدوده این شعبه عنوان میکند و می گوید: تراکم بالای نشریات، خبرگزاریها و مؤسسات فرهنگی در اطراف این شعبه، موجب شده تا این محل به کانونی طبیعی برای فعالان رسانهای تبدیل شود.
رئیس شعبه ۱۸ تهران، سیاست کلان سازمان تأمیناجتماعی برای ارتقای کیفیت خدماترسانی را عامل نهایی این انتخاب معرفی و اظهار می کند: مدیران ارشد سازمان با هدف تسهیل و بهبود فرآیند خدمترسانی به جامعه خبرنگاری، این شعبه را بهعنوان پایگاه متمرکز فعالان رسانهای معرفی کردهاند و ما تمام تلاش خود را بهکار میگیریم تا شأن این قشر تأثیرگذار را پاس بداریم.
اکبرآبادی در تشریح خدمات این شعبه به خبرنگاران با اشاره به جایگاه بیمهای این قشر بر اساس قانون تأکید میکند: خبرنگاری مطابق ماده ۷ قانون تأمیناجتماعی، از مشاغل دارای پوشش بیمهای هستند. بنابراین خبرنگاران شاغل در مؤسسات فرهنگی و مطبوعاتی براساس توافقهای تخصصی با سازمان تأمیناجتماعی می توانند در صورت اخذ رأی سخت و زیانآوری از سوی وزارات کار، از حمایت دولت در پرداخت سهمی از حق بیمه خود برخوردار شوند.
رئیس شعبه 18 تامین اجتماعی تهران در ادامه با ابراز خرسندی خود و همکارانش از فرصت خدمت به خبرنگاران، تصریح میکند: رویکرد سازمان در قبال بیمهشدگان همواره مبتنی بر جلب حداکثری رضایت و ارائه خدمات شایسته بوده و هست و ما در این شعبه نیز همواره میکوشیم تا با نمایندگان صنفی رسانهها و مطبوعات تعامل دوسویه و ارتباط مستمر داشته باشیم.
توسعه و تعمیق تعامل با رسانهها
اکبرآبادی در تشریح برنامههای این شعبه از توسعه و تعمیق تعامل با رسانهها خبر می دهد و میگوید: همواره ارتقای ارتباط با بیمهشدگان و مخاطبان در اولویت است ما در این شعبه نیز از ظرفیت فراوانی و تعدد مؤسسات مطبوعاتی و رسانهای در محدوده جغرافیایی خود استفاده افزونتری خواهیم کرد.
وی می افزاید: پیوسته درصدد پیشرفت تعامل و توسعه ارتباطات خود با جامعه بیمهشدگان و سایر مخاطبان هستیم. در این مسیر، یکی از اقدامات مؤثر، معرفی خدمات و فعالیتهای سازمان از طریق مراجعه به مؤسسات، شرکتها و مراکز علمی و فرهنگی است.
رییس شعبه ۱۸ تأمیناجتماعی با ابراز خرسندی از امکان ارتباط متمرکز با فرهیختگان و فعالان رسانهای می گوید: برقراری این ارتباط، فرصتی ارزشمند است تا بتوانیم موضوعات مرتبط با تأمیناجتماعی و خدمات بیمهای را به شکلی شفافتر و گستردهتر به جامعه هدف معرفی کنیم. از همین رو، دست همکاری به سوی این عزیزان دراز میکنیم.
وی در ادامه اجرای دو برنامه عملیاتی در راستای کیفیتر و بهرهورتر شدن تعامل با رسانهها را پیشنهاد میدهد و در این خصوص توضیح میدهد: برگزاری دورههای آموزشی مشترک با رسانهها یا مثلاً ایجاد سامانههای ارتباطی اختصاصی میتوانند در این زمینه مفید باشند، مجموعه اقداماتی از این جنس قطعاً از چنان ظرفیتی ویژه ای برخوردار هستند که به ایجاد بستر مناسب برای وحدت رویه در پیگیری و انجام امور بیمهای، تبادل اطلاعات و تسهیل اطلاعرسانی دقیق کمک کنند.
اکبرآبادی با اشاره به نقش دوسویه این همکاری تأکید میکند: ما نیز آمادهایم تا هرگونه کمک ممکن را در راستای تسهیل فعالیتهای رسانهای انجام دهیم. فعالان این عرصه نیازمند دریافت خدمات سازمان در حوزههایی مانند بازنشستگی، مشاغل سخت و زیانآور، یا دیگر خدمات لاینفک تأمین اجتماعی هستند و خوشحال میشویم در این زمینهها نیز به آنها مشاوره و اطلاعات مرتبط ارائه دهیم.
مؤسسات رسانهای، فرهنگی و هنری دارای پرونده در شعبه ۱۸
او اعلام کرد: در حال حاضر، بیش از ۹ رسانه مطبوعاتی، ۴ مجموعه سینمایی و ۲ مؤسسه هنری فعال، لیست حق بیمه کارکنان خود را بهصورت منظم و الکترونیکی به شعبه 18 ارسال میکنند. با توجه به اینکه بیش از ۵۲ خدمت سازمان، از جمله ارسال لیست بیمه، بهصورت غیرحضوری انجام میشود که دسترسی لحظهای و بدون اتلاف وقت را ممکن ساخته است، در موارد ضروری نیز آمادهایم به تمام بیمهشدگان از جمله اصحاب رسانه بهصورت حضوری خدمات ارائه دهیم.
اکبرآبادی با تأکید بر نقش معرفی نمایندگان رسمی بیمهای از شعبه متمرکز، به مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، دفاتر هفتهنامهها و پایگاههای خبری دارای پرونده لیست بیمهای در شعبه ۱۸ پیشنهاد میکند که ضمن معرفی نماینده رسمی بیمهای خود، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی تمام، امکان تعامل مؤثرتر و ایجاد وحدترویه در حل مسائل بیمهای را فراهم میسازد.
وی تأکید میکند: ارتقای کیفیت خدمات به اهالی فرهنگ و رسانه برای شعبه اولویتی ویژه محسوب میشود و آمادگی کامل داریم تا با بهرهگیری از ظرفیتهای خدمات دیجیتال سازمان تأمیناجتماعی و نمایندگان منتخب مؤسسات رسانهای، گامهای مؤثرتری در رفع چالشها و نیازهای بیمهای این قشر برداریم.
گفتوگو: مهین داوری