حسن فریدی در گفتوگو با تامین 24با ابراز نگرانی از پیامدهای سیاستهای فعلی سخت و زیانآور هشدار داد: شرایط فعلی باعث میشود فردی با ۲۰ سال سابقه و ۱۰ سال سنوات ارفاقی، بهسرعت بازنشسته شود و سازمان تأمیناجتماعی از آمار بالای بازنشستگی های پیش از موعد حوزه بسیار متضرر شده است. از سوی دیگر این فرد همزمان با دریافت حقوق از سازمان، مجدداً در جای دیگری مشغول به کار میشود و عملاً فرصت اشتغال جوان دیگری را از بین میبرد.
فریدی ضعف در اجرای سیاستهای سخت و زیانآور را دلیل اصلی این معضل برشمرد و به ناکارآمدی ساز وکارهای نظارتی اشاره کرد و افزود: نماینده سازمان تأمیناجتماعی در کمیتههای سخت و زیانآور ادارات کار، از قدرت کافی برای اعمال نظر برخوردار نیست. در این کمیتههای ۵ نفره، معمولاً ۴ عضو دیگر (نمایندگان کارگری) به گونهای عمل میکنند که با صدور رأی به نفع کارگر، سازمان و کارفرمایان متضرر میشوند.
وی با اشاره به رشد چشمگیر هدفگذاری وصولی شعب از سوی سازمان در سال جاری گفت: مبلغ وصولی سال گذشته ۱۱۸۰ میلیارد تومان بود. با توجه به افزایش سقف وصولی های مصوب برای همه استانها، سهم اداره کل شرق از جمله شعبه شمیران، ۷۴ درصد افزایش یافته و به رقم ۱۸۴۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.
رییس شعبه شمیران با اشاره به سنگینی این هدف مالی تأکید کرد: تمامی جوانب، از جمله افزایش ۴۰ درصدی دستمزد کارگران عزیز و زحمتکش، در این محاسبات لحاظ شده است. هرچند معتقدم این افزایش حقوق، متناسب با تورم کشور نیست و تنها بخشی از مشکلات معیشتی این عزیزان را برطرف میکند، اما گامی رو به جلو محسوب میشود. در مجموع، سنگینی این رقم و دستیابی دشوار ماهانه به آن غیرقابل انکار است اما در عین حال، تلاش همکاران ما بر تحقق این مهم متمرکز شده است.
فریدی از افزایش ۵۰ درصدی پرداختهای ماهانه بیمه بیکاری در این منطقه خبر داد و گفت: این رقم از ۱۶ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۴ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که نشاندهنده رشد نگرانکننده نرخ بیکاری است.
رئیس شعبه شمیران با اشاره به تحول دیجیتال سازمان تأمیناجتماعی گفت: پیشرفت خدمات الکترونیکی واقعاً چشمگیر بوده و بر اساس آخرین رصد و بررسی آمار مراجعان به شعبه، اپلیکیشن «تأمین من» با ارایه۵۳ خدمت، رضایت حدود ۳ میلیون کاربر را جلب کرده است.
او با تأکید بر عملکرد موفقیت آمیز سامانههای ارائه خدمات الکترونیک گفت: در گذشته صفهای طولانی فقط برای تعویض دفترچه، نه تنها مراجعان را خسته بلکه منابع انسانی را نیز فرسوده می کرد. اما امروز ۵۷ خدمت بهصورت غیرحضوری ارائه میشود.رئیس شعبه شمیران با پذیرش وجود نقایص در سامانهها تأکید کرد: نارضایتیهایی وجود دارد؛ پیچیدگی فرایندهایی مثل بارگذاری لیست حق بیمه، کندی سامانهها و قطعیهای مکرر بهویژه در روزهای پایانی ماه که باعث هجوم مردم به شعب و پردازش دستی لیستها می شود. دلیل این فشار سنگینی تعهدات سازمان معادل ۹۵ هزار میلیارد تومان پرداخت ماهانه است که برای انجام بهموقع این پرداختها، وصول بهموقع منابع و اصلاح فرایندها حیاتی به نظر می رسد و رفع این موانع قطعاً در افزایش میزان رضایت مندی افراد تحت پوشش تأثیر خواهد گذاشت.
اختتامیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر دیروز ۲۶ بهمن ماه در مصلی تهران برگزار شد.
در هفته ملی جمعیت، زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی شهید دکتر بهشتی به عنوان برترین زایشگاه سطح استان فارس شناخته شد.