تسهیلات جدید کشتیرانی برای تحویل بار صاحبان کالا در بنادر خشک
تسهیلات جدید کشتیرانی برای تحویل بار صاحبان کالا در بنادر خشک
۱۴۰۴/۰۴/۱۱ | ۱۵:۱۱
کد خبر: 22267
به گزارش آتیه آنلاین به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به منظور سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به کالاهای حملشده از سوی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از این پس با درخواست متقاضیان، بار صاحبان کالا با برخورداری از تخفیفات ویژه، قابلیت تحویل در بنادر خشک را خواهد داشت.
این اقدام، گامی در راستای سهولت دسترسی صاحبان کالا به بار سپرده شده جهت حمل به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از یک سو و کاهش دپوی کالا در بنادر اصلی کشور از سوی دیگر است.
بر اساس برنامهریزیهای انجام شده و به منظور استفاده از ظرفیت حداکثری بخش ریلی و جادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شرکت لجستیکی، جدول قیمتهای رقابتی با رعایت صرفه و صلاح صاحبان کالا از سوی مشتریان قابل دریافت خواهد بود که بر این اساس صاحبان کالا میتوانند از طریق تماس با اداره ترانزیت و کریدور به شماره تلفن (۲۳۸۴۲۱۷۷-۰۲۱)، کریدور شرق- غرب با شماره تلفن (۲۳۸۴۲۷۳۵-۰۲۱)، کریدور داخلی (۲۳۸۴۲۷۰۳-۰۲۱) و کریدور شمال- جنوب Ex-Work با شماره تلفن (۲۳۸۴۲۷۳۶- ۰۲۱) از تخفیفات در نظر گرفته شده و نرخهای مرتبط اطلاع یابند.
همچنین کالاهای حمل شده از سوی ناوگان، در نزدیکترین بنادر خشک به متقاضیان و صاحبان کالا تحویل داده خواهد شد.
در عین حال، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از انباشت کانتینر در بنادر جنوبی، علاوه بر اتخاذ راهبرد لجستیکی از سوی گروه و استفاده از ناوگان درونگروهی برای حمل زمینی، اولویت تخصیص کانتینر و بارگیری بر روی کشتیها را برای مشتریان متقاضی حمل سراسری در بنادر مبدأ لحاظ کرده است.
علاوه بر آن، تخفیفات ویژه در حوزه کرایه حمل برای مشتریان متقاضی حمل سراسری در نظر گرفته شده و این در حالی است که به منظور تسهیل هر چه بیشتر، قراردادی از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران جهت تحویل کانتینر در تمامی انبارهای این شرکت منعقد شده است.
بر اساس اعلام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از ظرفیتهای مناطق آزاد و مناطق ویژه، برنامهریزی برای افزایش دپوهای داخلی، ارائه مشوقهای بیشتر به نمایندگان جذب بار و شرکتهای فورواردری در قالب Booking Commission و Forwarding Agent Commission و نیز ارائه راهکار بیمه حمل از سوی شرکت برای محمولات سراسری، از جمله اقدامات دیگر ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
همچنین کاهش هزینههای حق توقف مشتریان در بنادر جنوبی در صورت استفاده از خدمت حمل سراسری، از جمله دیگر مزیتهای استفاده از این روش است.
تسهیل فرآیند ترانزیت و حمل کانتینرهای ورودی به بنادر جنوبی تا مقصد نهایی مورد توافق در برنامه سراسری و وصول هزینههای ترخیصیه و THC پس از رسیدن و تخلیه کانتینر در مقصد نهایی، از جمله دیگر برنامههای در نظرگرفته شده است.
نقشه راه گذار به نظام انرژی پایداربا وجود برخورداری از منابع گسترده نفت و گاز، ایران امروز با بحرانی جدی در حوزه انرژی مواجه است؛ بحرانی که از قطع برق در صنایع تا ناتوانی در تأمین گاز زمستانی، جلوهای آشکار یافته است. ناترازی در عرضه و تقاضای انرژی، زنگ خطری جدی برای رشد اقتصادی و امنیت کشور محسوب میشود. واقعیت این است که دیگر نمیتوان با امید به وفور منابع زیرزمینی و قیمتهای یارانهای، آینده انرژی ایران را تضمین کرد.
۱۱ ساعت پیش
آموزش های مهارتی، دغدغه 40 ساله کشورمعاون اول رئیس جمهور با بیان این که آموزش های مهارتی دغدغه 40 ساله کشور بوده است، به سهم آموزش در افزایش بهره وری، و همچنین سهم بهره وری در رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم نیز بهره وری سهمی حدود ۳۰ درصدی از رشد اقتصادی 8 درصدی دارد .
یک روز پیش
عبور از بحران آب با مدیریت تقاضابحران آب در ایران دیگر صرفاً نه یک مسأله محیطزیستی بلکه به تهدیدی امنیتی، اجتماعی و اقتصادی بدل شده است. با کاهش شدید منابع تجدیدپذیر، خشکشدن رودخانهها، افت بیسابقه سطح آبهای زیرزمینی و رشد نگرانکننده فرونشست زمین در بیش از ۴۰۰ دشت کشور، دیگر نمیتوان با اقدامات نمایشی یا پروژههای غیرپایدار به مصاف این بحران رفت.
یک روز پیش
ناترازی قدرت وام و قیمت مسکنسالها است که دیگر وامهای مسکن در ایران تأثیر قابل توجهی بر بازار ندارند. وامهای گرانقیمت مسکن، به ویژه تسهیلات یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲۲.۵ درصد، مورد استقبال خانهاولیها قرار نمیگیرند.