به گزارش تامین۲۴ به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، لیلا حرمتی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز مشاور و روانشناس، با اشاره به اینکه یکی از وظایف بهزیستی صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره است، گفت: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره شامل اختلافات زناشوئی، مشکلات سازگاری با فرزندان، برخی اختلالات روانی از قبیل افسردگی و وسواس و مشاوره های قبل از ازدواج و تربیت فرزند است. وی افزود: مشاوره به متقاضیان طلاق ارجاعی از دادگستری، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره های زوج درمانی و خانواده، مشاورههای تحصیلی – تربیتی، درمان اختلالات اضطرابی افسردگی، اختلالات روان، شخصیت و خلق، کودک و نوجوان، اعتیاد و فرزندپروری از جمله اهم خدمات ارائه شده در این مراکز است. معاون سلامت اجتماعی بهزیستی قم بیان کرد: در سطح استان قم ۲۱ مرکز مشاوره غیردولتی مجوز فعالیت دریافت کردهاند و فرایند نظارت بر این مراکز هم از طریق کارشناسان ناظر و دفاتر نظارتی بهزیستی بصورت مستمر انجام می شود. حرمتی با اشاره به حمایت بهزیستی از خانوادههای نیازمند در زمینه اخذ خدمات مشاورهای افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده مراجعانی که از تمکن مالی جهت پرداخت تعرفه خدمات مشاوره برخوردار نیستند بهزیستی با ارائه یاریبرگ نسبت به ارائه خدمات به این اقشار اقدام میکند، همچنین مجموع خدمات مشاوره حضوری ارائه شده در مراکز فوق الذکر در طول سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۲۵۷۶ جلسه مشاوره و روان درمانی بوده است. وی در ادامه با اشاره به آمار تماس گیرندگان مرکز ۱۴۸۰ یا صدای مشاور گفت: در مشاوره تلفنی مشاوران متخصص با تحصیلات ارشد و دکتری همه روزه از ۸ صبح تا ۲۴ شب خدمات مشاورهای به تماس گیرندگان در حوزههای مختلف خانواده، تربیت کودک، پیش از ازدواج و تحصیلی ارائه میدهند که آمار ارائه خدمات در سال گذشته امسال تعداد ۳۱۶۹۳ مشاوره تلفنی بوده است . در پایان مراسم روز روانشناس و مشاور از سه مرکز مشاوره غیردولتی که در ارزیابی و رتبهبندی سال ۱۴۰۳ حائز رتبه برتر شدهاند( مرکز مشاوره ایران، مرکز مشاوره امید باران و مرکز مشاوره عارف) و نیز از سه نفر از مشاوران صدای مشاوره ۱۴۸۰ تجلیل شد.
رشد ۵ درصدی بیماران بستری در بیمارستانهای تأمین اجتماعی قزوینمدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد بیماران بستری در دو بیمارستان ملکی رازی قزوین و تاکستان در پنج ماهه نخست سال جاری با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۳ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.
۴ روز پیش
ارتقای رضایتمندی در بیمارستان شهید املاکی لنگرودرئیس بیمارستان شهید املاکی از رشد بیش از 40 درصدی مراجعین و خدمات ارائه شده در 3 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و این افزایش را بیانگر افزایش رضایتمندی و حاصل کیفیت و عملکرد مطلوب مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان و بیمارستان شهید املاکی لنگرود دانست.