پرداخت ماهانه ۹۴۱ میلیارد تومان به مستمری بگیران کرمانشاهی
پرداخت ماهانه ۹۴۱ میلیارد تومان به مستمری بگیران کرمانشاهی
۱۴۰۴/۰۲/۱۵ | ۰۸:۵۸
کد خبر: 21002
به گزارش تامین۲۴ به نقل از روابطعمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه، به مناسبت هفته کار و کارگر و به منظور تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری در استان و همچنین با هدف توسعه تعامل با شرکای اجتماعی سازمان، مدیرکل تأمین اجتماعی استان به همراه معاونین توسعه و پشتیبانی و تعهدات بیمهای اداره کل استان با حضور در محل کانون بازنشستگان و مستمریبگیران تأمیناجتماعی کرمانشاه از نزدیک با جواد اکبری، رئیس و سایر اعضای هیأت مدیره و کارکنان کانون دیدار و گفتگو کردند. مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر و ایام دهه کرامت در تشریح گزارش عملکرد اداره کل استان گفت: در حال حاضر ۹۲ هزار مستمری بگیر اصلی تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه هستند که بدون اعمال افزایش سال جاری و همچنین افزایش ۳۰ درصدی متناسب سازی موضوع برنامه هفتم توسعه و در فروردین ماه جمعاً مبلغ ۹۴۱ میلیارد تومان بعنوان حقوق ماهانه به این عزیزان پرداخت شده است. اسکندر کاکایی افزود: سازمان تأمین اجتماعی با وجود تمام مشکلات و ناترازی مصارف و منابع درآمدی، بدون حمایت های شرکای اجتماعی یقیناً با مشکل روبرو خواهد شد. وی ادامه داد: اطمینان می دهیم در تمامی واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در استان تمام سعی و تلاش خود را معطوف به تسریع در خدمت رسانی به جامعه معزز بازنشستگی کنیم. مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به موضوع تجمعات بازنشستگان و مستمری بگیران کرمانشاه بیان کرد: برخی از بازنشستگان صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی بصورت هفتگی در مقابل ادارات کل مربوطه و با درخواست هایی نظیر افزایش حقوق و ... تجمع دارند که با عنایت به اعمال کلیه افزایشات قانونی مصوب شورای عالی کار و سایر مراجع قانونی و همزمان با سراسر کشور، اقدامی توسط اداره کل استان متصور نیست و با اعمال هرگونه افزایش در سطح کشور و توسط مبادی ذیصلاح، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اعمال آن جهت بازنشستگان و مستمری بگیران استان اقدام خواهیم کرد. وی گفت: یکی از ملزومات زندگی جوامع بشری به ویژه در سنین بالا، موضوع رفاهیات و درمان است و سازمان تأمین اجتماعی نیز با توجه به فلسفه ذاتی خود در راستای حفظ و ارتقاء رفاهیات و سلامت بازنشستگان، پرسنل و افرادی که شریک اجتماعی این سازمان هستند، اقدامات قابل توجهی انجام داده و اهتمام ما ارتقای این موضوع است. پرداخت 2300 فقره تسهیلات به مستمریبگیران در کرمانشاه کاکایی رسیدگی به رفاهیات قشر بازنشستگان و مستمری بگیران را اولویت سازمان تأمین اجتماعی دانست و بیان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۳ و با اجرای طرح کرامت رضوی افتخار اعزام ۱۳۰۰ نفر از بازنشستگان به مشهد مقدس را داشتیم که امید است با برنامهریزی انجام شده در سال جاری این سهمیه توسط ستاد مرکزی سازمان تأمین اجتماعی ارتقا یابد. همچنین تعداد ۲۳۰۰ فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۳ به مستمری بگیران پرداخت شده است و امید است با افزایش سهمیه این میزان ارتقا یابد و در نهایت شاهد ارتقا سطح رضایتمندی شرکای اجتماعی سازمان باشیم. مدیرکل تأمین اجتماعی کرمانشاه افزود: ارائه خدمات بهینه به مخاطبان به ویژه در حوزه درمان نیز از دیگر اهداف سازمان تأمین اجتماعی است و در بازدیدی که از بیمارستان شهدای کرمانشاه و عیادت از بیماران صورت گرفت این مهم کاملا محسوس بود؛ در گفتگو با بیماران و خدمات گیرندگان نیز، رضایتمندی خود را از خدمات و تعهدات درمانی سازمان اعلام کردند. کاکایی به ضریب پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: در بهترین شرایط در ۱۰ سال گذشته بطور میانگین، سالانه تعداد ۲۴۰۰ نفر بیمه شده اجباری به سازمان اضافه میشد اما در طی ۳ سال گذشته تعداد ۱۰ هزار بیمه شده به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی اضافه شده اند و این موضوع نویدبخش روزهای خوب برای جامعه تولید و صنعت استان و در نهایت اقتصاد است؛ امید است این روند صعودی ادامه داشته باشد و تعداد افراد بیشتری تحت پوشش چتر حمایتی سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند. در حاشیه این نشست به مناسبت هفته کار و کارگر با اهدای یک سبد گل و شیرینی به کارکنان شاغل در کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از این عزیزان تجلیل به عمل آمد.
رشد ۵ درصدی بیماران بستری در بیمارستانهای تأمین اجتماعی قزوینمدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد بیماران بستری در دو بیمارستان ملکی رازی قزوین و تاکستان در پنج ماهه نخست سال جاری با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۳ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.
۵ روز پیش
ارتقای رضایتمندی در بیمارستان شهید املاکی لنگرودرئیس بیمارستان شهید املاکی از رشد بیش از 40 درصدی مراجعین و خدمات ارائه شده در 3 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و این افزایش را بیانگر افزایش رضایتمندی و حاصل کیفیت و عملکرد مطلوب مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان و بیمارستان شهید املاکی لنگرود دانست.