بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه مشاوره تلفنی بهزیستی مازندران
بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه مشاوره تلفنی بهزیستی مازندران
۱۴۰۴/۰۲/۲۰ | ۰۷:۴۶
کد خبر: 20789
به گزارش تامین۲۴ به نقل از ایرنا، فریبا بریمانی با بیان این مطلب گفت: ارائه این تعداد خدمات مشاورهای، دستاوردی بزرگ و نمادی از اثربخشی خدمات روانشناختی بهزیستی مازندران در راستای ارتقای سلامت جامعه است. وی افزود: شماره تلفن ۱۴۸۰ بهزیستی، مشاوره در تمام مراحل زندگی از جمله خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی است. این شماره تماس، امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا با کمترین هزینه از کمکهای مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی بهره گیرند. مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: صدای مشاور با خط تلفن به شماره ۱۴۸۰، به عنوان پل ارتباطی بین مردم و متخصصان روانشناسی، همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماسگیرندگان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات فردی، طلاق، خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، پیش از ازدواج، و تقویت مهارت های زندگی است. وی با اشاره به تمرکز بهزیستی بر گسترش کیفی و کمی خدمات، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۰۶ هزار نفر از هموطنان با این خط تماس گرفتند که نشان دهنده اعتماد جامعه به خدمات تخصصی بهزیستی و نیاز مبرم به حمایت های روانشناختی در شرایط پیچیده امروزی است. بریمانی ضمن تاکید بر اهمیت "دسترسی آسان، سریع و محرمانه" به مشاوران مجرب بیان کرد: هدف ما کاهش آسیبهای اجتماعی، توانمندسازی افراد در تصمیم گیریهای حیاتی و ارتقای تابآوری روانی جامعه است. خدمات خط ۱۴۸۰ رایگان است تا همه اقشار امکان استفاده از آن را داشته باشند. وی از همکاری مشاوران متعهد و متخصص استان تقدیر کرد و از شهروندان خواست برای مواجهه سازنده با چالش های روانی، خانوادگی و اجتماعی، از ظرفیت های سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهره ببرند. خط ملی صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی، بصورت سراسری و با حضور روانشناسان باتجربه، یکی از مراجع معتمد برای مداخلات بموقع روانشناختی در ایران محسوب می شود. بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.
رشد ۵ درصدی بیماران بستری در بیمارستانهای تأمین اجتماعی قزوینمدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد بیماران بستری در دو بیمارستان ملکی رازی قزوین و تاکستان در پنج ماهه نخست سال جاری با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۳ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.
۴ روز پیش
ارتقای رضایتمندی در بیمارستان شهید املاکی لنگرودرئیس بیمارستان شهید املاکی از رشد بیش از 40 درصدی مراجعین و خدمات ارائه شده در 3 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و این افزایش را بیانگر افزایش رضایتمندی و حاصل کیفیت و عملکرد مطلوب مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان و بیمارستان شهید املاکی لنگرود دانست.