
خیز روابط عمومی های هلدینگ دارویی تامین برای تغییر رویکرد
تصمیماتی جدی در گردهمایی مدیران عامل و مسوولان روابط عمومی شرکت های گروه دارویی تامین TPICO گرفته شد.
تصمیماتی جدی در گردهمایی مدیران عامل و مسوولان روابط عمومی شرکت های گروه دارویی تامین TPICO گرفته شد.
تامین ۲۴/ گردهمایی مدیران عامل و مسئولان روابط عمومی شرکت های گروه دارویی تامین TPICO در روز روابط عمومی برگزار شد و طی آن بحث هایی جدی در خصوص خروجی این واحد در شرکت های زیرمجموعه در گرفت.
به گزارش تیپیکو، دکتر محمدرضا شانه ساز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین TPICO در ابتدای جلسه با تبریک این روز ویژه به همکاران، از ضرورت ها و اهمیت کار روابط عمومی ها گفت؛ به همه مدیران عامل شرکت ها و همکاران توصیه می کنم که روابط عمومی مجموعه خود را تقویت کرده و جدی بگیرند و برای این واحد، از افراد واقعا متخصص استفاده کنند و بدانند که در دنیای امروز بسیاری از امور را آن نگاه نوی راهبردی در حوزه روابط عمومی پیش می برد و باید با به کار گرفتن افراد متخصص در این حوزه، بازدهی شرکت ها را بالا برد.
علی اصغری معاون مالی و اقتصادی TPICO دیگر مدیر حاضر در این همایش گفت: امروزه روابط عمومی هر سازمانی باید نقش و سهم اطلاعاتش را از همه فضاهای موجود بالا ببرد و ما از پا گرفتن یک روابط عمومی کارآ و قدرتمند در زیرمجموعه TPICO حمایت می کنیم.
فرشاد ملکوند مدیرعامل داروپخش نیز درباره کار روابط عمومی گفت: این واحد، یک پل و راه ارتباطی است و باید که نقش خود را در انتقال درست اطلاعات و جمع آوری و بهینه سازی داده ها، به درستی ایفا کند.
پس از ایشان، رضا درستکار مدیر روابط عمومی TPICO نیز در ادامه این همایش گفت: روابط عمومی هر سازمانی باید بتواند به فرصت های کسب و کار و برندینگ یاری رساند، و تشخص سازمانی را افزایش بخشد، اگر کار روابط عمومی را منحصر به امور جاری و اداری کنیم، رفته رفته ضرورت حضور آن از بین می رود و تبدیل به یک بازوی قدرتمند در درگاه شرکت ها نخواهد شد.
بخش دوم این نشست، اختصاص به بیان نظرات حاضران در همایش داشت.
دکتر محمد شاه بختی (مدیرعامل شرکت بیودارو): از حضور مدیران TPICO و مدیران عامل و همکاران در شرکت بیودارو و بازدید از دستاوردهای مجموعه خود استقبال می کنیم، ایده ای هوشمندانه است که برای محتواسازی و عمومی کردن بحث پزشکی، راه های موجود را بررسی و بازخوانی کنیم، ما با آن که مجموعه ای کم نظیر در سطح کشور و خاورمیانه داریم و در حوزه پلاسما (داروی خون) قدم هایی شعف انگیز برداشته ایم، اما کمتر در رسانه ها دیده می شویم!
دکتر علیرضا زهرایی (مدیرعامل تماد): ما نیز از نشست های ماهانه و یکسان سازی مفاهیم استقبال می کنیم؛ البته باید بین کانسپت (مفهوم) و اطلاعات تکنیکال در حوزه دارو تفاوت هایی قائل شد.
فرزام نیا (مدیر تعالی سازمانی شرکت اوزان): ما در مجموعه خود برای جامعیت بخشیدن به مسئولیت های اجتماعی CSRاقداماتی کرده ایم و می کوشیم به این بند مهم در چارت سازمانی عمل کنیم.
دکتر کامران طهماسبی (مدیرعامل شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش): ما از اقدامات جدید روابط عمومی استقبال می کنیم و همه نیک می دانیم که جای آن تاکنون خالی بوده، ضمنا توصیه داریم سایت جدید به زبان های دیگری هم تنظیم شود به ویژه در منطقه CIS زبان روسی کاربرد بیشتری دارد.
دکتر مهران براهیمی (مدیرعامل پارس دارو): از برگزاری جلسات هم افزایی استقبال می کنیم و حتما بهره های زیادی برای همه ما خواهد داشت، از تجربیات در حوزه روابط عمومی نیز طبعا باید بیشتر بهره مند شد.
دکتر مهدی پیرصالحی (مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش): شکل صحیح نگاه به شرکت ها را، شکل آبشاری از بالا به پایین می دانم، طبیعتا در این شکل، ما باید منتظر باشیم که ستاد نقشه راه بدهد.
مهران سیدعسگری (مدیر منابع انسانی شرکت ابوریحان): بازبینی چارت های سازمانی را یک ضرورت می دانم و یک سوال دارم؛ بالاخره روابط عمومی ذیل کدامیک از مدیریت ها یا معاونت ها قرار می گیرد!؟ این موضوع باید مشخص شود تا ضمن جریان سازی، روابط عمومی بتواند نتیجه بخشی بیشتری را هم تجربه کند.
احمد وحید دستجردی (مدیر روابط عمومی و مدیر منابع انسانی شرکت فارابی): داشتن یک استراتژی مشخص در روابط عمومی امروزه دیگر واقعا یک ضرورت است؛ روابط عمومی باید قدرت لابی، انسجام بخشی، و توان به راه انداختن جریان فکری را در خود تقویت کند و تفاوت های مسیر برندینگ و مارکتینگ را بداند.
احمدرضا مرتضوی (مدیر اداری شرکت زهراوی): موضوع آموزش در روابط عمومی را جدی باید گرفت، زیرا تغییراتی که در شکل روابط عمومی های جدید به وجود آمده، رویکرد آن را متفاوت کرده است؛ راه همان است، اما ملزومات تغییر کرده و نگاه و انتظارات، خیلی بیشتر شده است، طبیعتا این نگاه را باید تقویت کرد.
با پایان بخش دوم همایش، دکتر شانه ساز در مقام پاسخ گفت: طبعا ما هم دنبال آن نگاه مدرن و رو به جلو در روابط عمومی هستیم و مدتی است که برای تغییر، کارهایی در روابط عمومی خود ستاد هلدینگ شکل داده ایم و انتظار داریم تمامی شرکت های گروه ما، با جدیت هرچه تمامتر به سوی تغییر و بهینه سازی روابط عمومی بروند و ارزش های آن را درک کنند؛ بحث داشتن استراتژی مشخص را هم قبول دارم و بسیاری از حرف هایی که زده شد، کاملا درست است؛ ضمنا روابط عمومی ها طبق چارت شستا باید زیر نظر مستقیم مدیرعامل باشند؛ بکوشیم که به سمت یک نگاه کاملا معنادار در این حوزه برویم، اختیار بدهیم و به انتظارات هم در محدوده های تعیین شده، معنا ببخشیم.
شایان ذکرست که در پایان این همایش، در خصوص تنظیم برنامه هایی تصویری در جهت معرفی شصت قلم داروی جدید شرکت های گروه دارویی تامین، تصمیماتی گرفته شد.