تامین ۲۴/با پهلوگیری کشتی آرزو به عنوان اولین کشتی از بندرکاندلای هند ـ بندرعباس ـ ام القصر، خط کشتیرانی کانتینری از سوی شرکت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حافظ دریای آریا) رسما راه اندازی شد.
به گزارش مانا، این شناور در اولین سفرخود (maiden call ) تعداد 998 دستگاه کانتینر تخلیه و 607 دستگاه بارگیری کرده است.
بنابر این گزارش بندر کاندلا به واسطه متصل شدن به شبکه ریلی هند و فاصله کمتر نسبت به دیگر بنادر هندوستان از مزیت نسبی رقابتی مناسبی برخوردار است. با توجه به اینکه هزینه های عملیاتی آن نیز برای صاحبان کالا کمتر از بنادر دیگر است.
با انعقاد این قرارداد، سرویس منحصر به فرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بندر کاندلای هندوستان برقرار شد و بدین ترتیب صاحبان کالا حق انتخاب دیگری علاوه بر بنادر ناواشیوا و موندرا خواهند داشت که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آن بنادر را هم به طور کامل تحت پوشش حمل مستقیم دارد.
همچنین بندرکاندلا نسبت به بنادر دیگر هندوستان فاصله کمتری با مراکز تولید و مصرف بار این کشور دارد و پیش بینی می شود با برنامه ریزی انجام شده ماهانه چهار کشتی در این بندرپهلوگیری کند.
شرکت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برقراری مجدد سرویس ایران ـ هندوستان ـ اروپا و اتصال مستقیم بنادر از هندوستان به بنادر اروپایی را در برنامه خود دارد که به زودی عملیاتی خواهد شد.
اختتامیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر دیروز ۲۶ بهمن ماه در مصلی تهران برگزار شد.
در هفته ملی جمعیت، زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی شهید دکتر بهشتی به عنوان برترین زایشگاه سطح استان فارس شناخته شد.
گزارشهای رسمی داخلی گویای آن است که در ایران ۵۸ درصد اشتغال غیر رسمی است. اما بر اساس گزارشهای سازمانهای بینالمللی، این آمار به مراتب فراتر بوده و به ۷۵ تا ۸۵ درصد بازار کار میرسد. در بازار پول، سرمایه، ارز، کالا و تجارت خارجی نیز اوضاع از بازار کار هم بدتر است.