تامین ۲۴/ مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از آماده باش تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی تامین اجتماعی تهران بزرگ برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه دیده ساختمان پلاسکو خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش ضمن ابراز تاسف از این حادثه افزود: در پی حادثه ناگوار فرو ریختن ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری و مصدوم شدن جمعی از هموطنان عزیز کشورمان، تمامی کادر درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی این سازمان دراستان تهران در آماده باش هستند و خدمات درمانی به حادثه دیدگان انتقالی به این مراکز درمانی ارائه خواهند داد.
برنامههای توسعهای و تحولآفرین در هر سازمان یا صندوق بیمهگری میتواند مسیر روشنی برای آن صندوق بیمهای ترسیم کرده و از طرفی دیگر ارائه خدمات باکیفیتتر و مطلوبتر به جامعه تحت پوشش اجرایی شود، حال سازمان تأمین اجتماعی در اقدامات توسعهمحور خود ۲۰ طرح تحولی طراحی کرده و در روزشمار هفته تأمین اجتماعی به موضوع تأمین اجتماعی؛ اجرای طرحهای بیستگانه برای توسعه و تحول پرداخته است.
ضریب اشغال تختهای مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه به ۷۵.۳ درصد رسید؛ رقمی بالاتر از میانگین کشوری که به گفته مدیر درمان استان، نشانه اعتماد مردم به این خدمات است.
گفته می شود، حدود ۳.۵ میلیون راننده فعال تاکسی اینترنتی در کشور وجود دارد که بیشتر از تعداد راننندگان تاکسی «اوبر» در جهان گزارش شده است. بی تردید همه 3.5 میلیون نفر راننده تاکسی اینترنتی در ایران به طور حرفه ای و تمام وقت دراین کار اشتغال ندارند و بخش قابل توجهی از آنها به عنوان شغل های دوم یا سوم به این کار مبادرت می کنند و از همین رو است که شرکت های تاکسی اینترتی از اعطای حقوق اجتماعی این دسته از رانندگان از جمله حق برخورداری از «بیمه تامین اجتماعی» طفره می روند. در این حال، حقوق مادی رانندگان تمام وقت تاکسی های اینترنتی نادیده گرفته می شود، حال آن که این دسته از رانندگان نیز مانند سایر شاغلان به عنوان شهروندان کشور دارای حقوق شهروندی از جمله برخورداری از پوشش بیمه ای و درمانی هستند. در چنین شرایطی چگونه می توان حقوق اجتماعی و بیمه ای رانندگان تمام وقت تاکسی های اینترنتی را به آنها اعطا کرد؟