ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی های بخش خصوصی صنعت نفت
ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی های بخش خصوصی صنعت نفت
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در نشست رئیسان روابط عمومی پالایش و پخش بر لزوم گذار روابط عمومی ها از سنت به مدرنیته تاکید کرد.
خبرنگار تامین ۲۴۱۳۹۵/۰۸/۰۵ | ۰۶:۱۳
تامین ۲۴/لزوم تغییر رویکرد روابط عمومی ها ی بخش خصوصی صنعت نفتمدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در نشست روءسای روابط عمومی پالایش و پخش بر لزوم گذار روابط عمومی ها از سنت به مدرنیته تاکید نمود.
به گزارش پایگاه خبری پالایش نفت اصفهان ، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در نشست روءسای روابط عمومی پالایش و پخش بر لزوم گذار روابط عمومی ها از سنت به مدرنیته تاکید و تصریح نمود: روابط عمومی ها باید از روابط عمومی سنتی که فعالیت های آن منحصر به نصب بنر، کارهای تبلیغاتی و برگزاری مراسمات بوده فاصله گرفته و به عنوان ویترین یک سازمان در داخل و خارج از شرکت فعالیت خود را بهبود بخشد .
لطفعلی چاوشی در خصوص ارتباط با رسانه ها نیز گفت: پس از خصوصی شدن شرکت ها، خبررسانی و نوع ارتباط با رسانه ها اهمیت بیشتری یافته. چرا که هر خبری که از سازمان به رسانه ها ارسال می شود ، برقیمت سهام تأثیر زیادی دارد . خوشبختانه در این راستا رویکرد شرکت پالایش نفت اصفهان مبنی بر توجه ویژه به تهیه و ارسال خبر ، موجب گردیده که کمترین نوسانات قیمت را در سهام این شرکت شاهد باشیم.
وی افزود: روابط عمومی سازمان باید باتمام ادارات و واحدهای عملیاتی ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد و از سوی دیگر مدیریت شرکت ، با توجه به اعتماد و اطمینان کامل به روابط عمومی ترتیبی اتخاذ نماید تا این امور به عنوان سخنگوی سازمان با رسانه ها در تعامل بوده و به پرسش رسانه ها پاسخ دهد .
چاوشی همچنین با بیان اینکه روابط عمومی وظیفه ارتباط درون و برون سازمانی را بر عهده دارد، اظهار داشت: این امور می تواند به عنوان امور مورد اعتماد مدیریت، با رسانه ها مرتبط باشد واخبار و اطلاعات شرکت را منعکس نماید.
رئیس امور هماهنگی روابط عمومی های صنعت نفت نیز با اشاره به اهمیت روابط عمومی ها، روابط عمومی ها را مغز متفکر سازمان دانسته و عنوان نمود: روابط عمومی مغز نرم افزاری مدیریت برای صیانت و پاسداری از سیاست ها و برنامه های سازمان محسوب می شود و نقش ارتباطات در انتقال مفاهیم و تجربیات برای تکامل اندیشه بی بدیل است.
موسوی شاد ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی یک مدیر روابط عمومی در ارتباط با کل سازمان، برقراری ارتباط مناسب میان مردم و واحدهای مختلف سازمان خلاصه می شود .باید ازلحاظ بودجه و در جهت اجرای اهداف شرکت از سوی مدیریت سازمان حمایت شود. بنابراین در راه رسیدن به اهداف والای سازمانها، از یک سو مدیران روابط عمومی باید مهارتهای جدید را بیاموزند و از سوی دیگر مدیران باید برای ارتقاء قلب تپنده سازمان و تجهیز ویترین سازمان ارزش قائل شوند و از آن حمایت نمایند.
وی افزود: باورود صنعت نفت به بخش خصوصی، پاسخگویی به رسانه ها اهمیت بیشتری یافته و موجب گردیده تعاملات دو سویه افزایش یابد . لذا، وظیفه روابط عمومی ها پیچیده تر شده است . به بیانی دیگر درجهت پیشبرد اهداف شرکت و بهبود عملکرد،ضروری به نظر می رسد روابط عمومی ها در کنار هیأت مدیره ، مدیرعامل و مسئولین بورس فعالیتی هماهنگ داشته باشند و با آرامش بیشتری برای تحقق اهداف عالیه سازمان حرکت نمایند .
موسوی شاد بر لزوم تغییر نگاه صنفی و جزیره ای روابط عمومی ها به سمت کلان نگری، تاکید کرده و اعلام نمود: در مجموعه وزارت نفت شورای مناطق کشور تشکیل شده و در این شورا روابط عمومی ها به ۵ منطقه تقسیم شده اند تا با توجه به توانمندی روابط عمومی های صنعت نفت از طریق شورای مناطق، از تجربیات همکاران استفاده شود و در نتیجه به سمت موفقیت بیشتر گام برداریم .
وی در تائید سخنان مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان، اجتناب از تشریفات و تغییر دیدگاه رسانه ها را نسبت به کسب خبر از سازمان ها، جزو ملزومات روابط عمومی های صنعت نفت برشمرد و گفت :مدیران باید به فعالیت های تخصصی خود بپردازند و روابط عمومی ها ارتباط با رسانه ها را مدیریت نمایند به طوری که با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان سازمان، پروژه های در حال اجرا و یا اجرا شده به رسانه ها( به عنوان نماینده مردم ) اطلاع رسانی گردد.
رئیس امور هماهنگی روابط عمومی های صنعت نفت با بیان اینکه درصورت حرکت به این سمت، رشد توسعه ای را محقق خواهیم کرد، تبیین نمود: در ۳ سال گذشته ما سعی کرده ایم به دور از تشریفات، فعالیت های بزرگی چون آئین بازگشایی نمایشگاه بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی را بدون حضور وزیر نفت انجام دهیم.و درصددیم که اخبار مرتبط با صنعت نفت را از سوی متخصصان و کارشناسان همان حوزه به آگاهی عموم برسانیم.