printlogo


بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از اداره کل تامین اجتماعی کردستان
بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از اداره کل تامین اجتماعی کردستان
کد خبر: 60645 تاریخ: 1399/5/6 11:45
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در بازدید از ستاد اداره کل تامین اجتماعی کردستان، خدمات الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی را اقدامی موثر و ارزشمند در مسیر خدمت‌رسانی به مردم دانست.

تامین 24 / دکتر شیوا قاسمی‌پور با حضور در اداره‌کل تامین‌اجتماعی کردستان و گفت‌وگو با مدیرکل و کارشناسان این اداره‌کل با ابراز رضایت از اقدامات اخیر سازمان تامین‌اجتماعی در زمینه ارایه خدمات الکترونیک و ایجاد شرایط مناسب برای خدمت رسانی به بیمه شدگان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: آرامش و نظم خوب اداری در مجموعه تامین اجتماعی استان با وجود حجم کار و تعداد بالای مخاطبان از مواردی است که قابل ستایش است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه مدیریت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان، تامین اجتماعی را سازمانی خدمت‌رسان به مردم دانست و از خدمات مطلوب و پی‌گیری‌های مسئولان و کارکنان تامین اجتماعی استان تشکر و قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به خدمات قابل توجه سازمان تامین اجتماعی در ایام بیماری کرونا به صورت غیرحضوری افزود: حذف فرایند استعلام استحقاق دفاتر درمانی به صورت حضوری و جایگزین کردن روش‌های اینترنتی و USSD از اقدامات قابل توجه این سازمان در دوران بیماری کووید-19 است و امیدواریم دفترچه‌های درمانی در آینده نزدیک کاملا حذف شوند.

 

دکتر قاسمی‌پور با تصریح بر اینکه در حال حاضر تأمین‌اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور است و با پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور به عنوان متولی اصلی اداره حوزه‌ بیمه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، تاکید کرد: وظیفه اصلی این سازمان، حراست و صیانت از نیروی کار و ایجاد رضایت‌مندی و امنیت‌خاطر در جامعه است.

 

وی گسترش تأمین اجتماعی را نماد توسعه و عدالت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسئولان نسبت به بسط آن انجام وظیفه کنند تا در نظام اسلامی تمامی قشرهای کم‌درآمد از مزایای تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند چراکه صاحبان انقلاب و نظام به فرموده تاریخی حضرت امام خمینی(ره) همین محرومان جامعه هستند.

 

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در این دیدار ضمن ارائه گزارش از وضعیت سازمان در استان اظهار داشت: آرمان والای سازمان تأمین اجتماعی خدمت رسانی به‌روز و به‌موقع به بیمه شدگان و کارفرمایان است و ارتقای شعب و افزایش کارگزاری‌ها و ارایه خدمات متنوع سازمان به صورت غیرحضوری به مخاطبان در استان گامی موثر برای سرعت‌دهی و اطمینان‌بخشی در انجام کارهاست.

 

سیدصلاح قریشی به تلاش‌های سازمان تامین اجتماعی در جهت ارائه خدمات به شیوه الکترونیک اشاره و عنوان کرد: در راستای کاهش مراجعه، سهولت و تسریع در امور مراجعه کنندگان سازمان، بخشی ازخدمات در حوزه‌های مستمری، نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی، وصول حق‌بیمه، امور فنی بیمه شدگان، بازرسی و امور مالی جهت بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران ازطریق ثبت‌نام در سامانه درگاه خدمات غیرحضوری به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir  انجام می‌شود.

 

شایان ذکر است در ادامه این بازدید طی نشستی مشترک با حضور روسای کانون کارفرمایان، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کانون پیمانکاران استان، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج و ...، مهم‌ترین مباحث بیمه‌ای مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر از نمایندگان کارفرمایی و کارگری استان به جهت ایجاد تعامل دوسویه و مسمتر با مجموعه تامین اجتماعی استان و انعکاس مشکلات و دغدغه بیمه شدگان تقدیر و تشکر شد.

لینک مطلب: http://tamin24.ir/News/60645.html