printlogo


هدف کارگزاری‌ها تسهیل و تسریع در ارائه خدمات تامین اجتماعی است
هدف کارگزاری‌ها تسهیل و تسریع در ارائه خدمات تامین اجتماعی است
کد خبر: 60347 تاریخ: 1399/4/15 14:37
مدیرکل تامین اجتماعی کرمان با بیان این مطلب که تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به مردم ضرورت اصلی ایجاد کارگزاری‌ها است، گفت: هم اکنون در استان کرمان ۱۳ شعبه کارگزاری تامین اجتماعی در حال خدمت رسانی به امور بیمه شدگان است.

تامین 24 / علی حسینی افزود: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی ادامه داد: امروز یکی از مسائل مهم سازمان تامین اجتماعی تسریع و تسهیل در ارائه خدمات است؛ به همین منظور با اهداف اصلی روان‌سازی امور و فعالیت‌ها، ارتقای سطح رضایت‌مندی در مخاطبان، صرفه و صلاح اقتصادی، تعمیم و توسعه بیمه شدگان از طریق انجام فعالیت‌های بازاریابی، سازمان تامین‌اجتماعی با ایجاد  کارگزاری‌ها در سراسرکشور تلاش کرده است که این مهم در کشور نهادینه شود. استان کرمان نیز در این زمینه پیشگام بوده و گام‌های بزرگی را در جهت ارائه خدمات به مردم انجام داده است.

 

حسینی با اشاره به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و ضرورت ایجاد کارگزاری سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل خدمات خود به بیمه شدگان برخی از امور رایج و مهم را به کارگزاری‌های تامین اجتماعی واگذار کرده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ایجاد کارگزاری‌ها را در جهت فراهم کردن  آسایش و رفاه بیمه شدگان با توجه به خدمات متعدد سازمان دانست و تصریح کرد: مراحل ایجاد کارگزاری در کلیه مناطق تابع ضوابط و شرایط معین است.

 

حسینی با تاکید بر اینکه فعالیت کارگزاری‌های استان از سال ۸۶ آغاز شده و تعداد آن در سال ۹۶ به ۸ کارگزاری و در حال حاضر به ۱۳ کارگزاری افزایش یافته است، ادامه داد: از این تعداد ۶ کارگزاری مربوط به شهر کرمان، 2 کارگزاری درشهرستان رفسنجان، 2 کارگزاری در شهرستان سیرجان، یک کارگزاری مربوط به شهرستان زرند، یک کارگزاری مربوط به شهرستان جیرفت و یک کارگزاری در شهرستان بم است.

 

وی از پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز در خصوص افزایش کارگزاری‌ها خبر داد و تاکید کرد: هدف از تاسیس کارگزاری در تامین‌اجتماعی ارتقای سطح رضایت‌مندی بیمه شدگان، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، جلوگیری از هزینه‌های رفت و آمد و سهولت دسترسی بیمه شدگان و کارفرمایان به خدمات سازمان است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان سه شعبه تامین اجتماعی که هر شعبه دارای دو کارگزاری است، فعالیت دارد، افزود: بازدید نظارتی از کارگزاری‌ها تحت پوشش این سازمان در استان به صورت منظم توسط شعب انجام می‌شود و پس از تایید و بررسی گزارش عملکرد هر ماه کارگزاری‌ها، حق‌الزحمه توسط شعب پرداخت می‌شود و اداره کل نیز هر سه ماه یک بار نظارت و بررسی امور و خدمات کارگزاری را توسط کارشناسان متخصص در دستور کار قرار می‌دهد.

 

حسینی با تاکید براینکه باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان حتی‌الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند، بیان داشت: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی است.

لینک مطلب: http://tamin24.ir/News/60347.html