فرآیند حضوری تمدید اعتبار دفترچه درمانی تامین اجتماعی حذف شده است

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان گفت: فرآیند تمدید اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به این سازمان برای تمدید مهلت اعتبار دفترچه‌های درمان نیست.

تامین 24 / سیدصلاح قریشی اظهار داشت: برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد برابری‌های اجتماعی و تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و ایده آل یکی از اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی است که بستر مناسبی را برای تأمین رفاه بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم آورده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی افزود: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبان ذی‌ربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایت‌مندی، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نیست.

 

قریشی یادآور شد: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شاملUSSD ،Mobile App و نرم‌افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در صورتی که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان تأمین اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان ضمن تاکید بر انجام بهینه امور در سازمان و رعایت تکریم ارباب رجوع و اشاره به فرایند جدید انتصابات بر اساس شایسته سالاری و شایسته گزینی در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: از زمان مدیریت دکتر سالاری مدیرعامل سازمان این فرایند به صورت فرایندی قانونمند و بر اساس ضوابط در حال اجرا است و با اعلام فراخوان سراسری مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی و عمومی برای انتصابات، آزمون سراسری مدیران آینده با همکاری سازمان سنجش کشور در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

 

قریشی اظهار داشت: هم اکنون تمامی انتصابات در سطح مدیرکل، معاونان اداره کل، رؤسا و معاونان شعب و همچنین رؤسای ادارات اداره کل از بین ۲۰ نفر اول آزمون هر استان با معرفی به کانون‌های ارزیابی و طی مراحل شایسته گزینی انجام می‌شود.

 

وی به سامانه خدمات غیرحضوری بیمه شدگان اشاره کرد و افزود: بیشتر خدمات سازمان تأمین اجتماعی در این سامانه تعریف شده است که بیمه شدگان و کارفرمایان این سازمان می‌توانند کلیه خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان استفاده از فناوری‌های نوین در جهت خدمت رسانی را لازمه پویایی سازمان‌ها دانست و ادامه داد: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و نیز پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیک به منظور ارتقای کیفت خدمات و جلب رضایت‌مندی هرچه بیشتر مراجعه کنندگان گام برداشته و کاهش تردد درون شهری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه ذی‌نفعان از جمله مزایای اجرای این طرح است.

 

قریشی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

 

وی بیان کرد: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.


ارسال نظر

captcha