مدیرعامل سازمان به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی:

تأمین‌اجتماعی در خدمت تولید و اقتصاد ملی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی معتقد است که این سازمان به‌ عنوان نهادی در خدمت تولید و اقتصاد ملی و سازمانی، وظیفه‌ای خطیر بر‌عهده دارد.

تامین 24 / مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی معتقد است که این سازمان به‌ عنوان نهادی در خدمت تولید و اقتصاد ملی و سازمانی، وظیفه‌ای خطیر بر‌عهده دارد. مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیام تبریکی به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی در مورد نامگذاری 19 تا 25 تیرماه به نام تأمین‌اجتماعی نوشت: «نامگذاری هفته‌ای در هر سال به نام «تأمین‌اجتماعی» ناشی از اهمیت کارکرد نظام تأمین‌اجتماعی در عمق بخشیدن هرچه بیشتر به امنیت‌ اجتماعی و اقتصادی جامعه و تلاش برای جلب توجه افکار عمومی و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کلان کشور به اهمیت ماموریتی است که سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یکی از ارکان این نظام برعهده دارد.»

به گزارش آتیه‌نو، وی در ادامه افزود: «این سازمان به‌ عنوان نهادی در خدمت تولید و اقتصاد ملی و سازمانی با کارکرد حمایت از فعالان اقتصادی در برابر مخاطرات اقتصادی، وظیفه‌ای خطیر بر‌عهده دارد که باید با استمرار حمایت‌های دولت و نگاه واقع‌بینانه و کارشناسی نمایندگان گرامی دوره جدید مجلس شورای اسلامی نسبت به این حوزه، زمینه‌ای مساعدتر و مناسب‌تر برای استمرار و توسعه روزافزون خدمت‌رسانی سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم شود

سالاری اضافه کرد: «بر این اساس با حمایت، همراهی و مشارکت شرکای اجتماعی مصمم بوده ایم که حرکت در این مسیر را با شتابی دوچندان ادامه دهیم و امیدواریم بزودی در کنار ارتقای کیفی خدمات بیمه‌ای و درمانی، شاهد تحقق آرمان تأمین‌اجتماعی دیجیتال و نیز اعتلای شفافیت، پاسخگویی و مشتری‌مداری در سازمان باشیم. ما در این راه، نیک می‌دانیم که برای جلب رضایتمندی ذی‌نفعان و ارائه خدمات مطلوب، راهی دراز در پیش داریم، اما مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در آستانه ۲۵ تیرماه، روز تأمین‌اجتماعی، ضمن تبریک این روز به بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش و همه اقشار مردم شریف ایران، بار دیگر بر عزم‌شان در زمینه حداکثر تلاش برای ارائه خدمات جامع، کارآمد و کیفی به نیروهای مولد دیروز و امروز کشور تاکید کرده و متعهد می‌شوند که در تلاش برای غلبه بر مشکلات و همچنین تا نابودی ویروس کرونا، خستگی‌ناپذیر خواهند بود و موانع احتمالی را یکی پس از دیگری پشت سر خواهند گذاشت

 

از اعمال سلیقه در اجرای قوانین تأمین‌اجتماعی جلوگیری می‌کنیم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین به همین مناسبت و در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با تاکید بر جلوگیری از اعمال سلیقه در اجرای قوانین تأمین‌اجتماعی گفت: «واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور براساس بیش از 2 هزار بخشنامه فعالیت می‌کنند که در طول حدود ۴۵ سال فعالیت این سازمان با قانون فعلی صادر شده است. این بخشنامه‌ها در ادوار مختلف صادر شده و نیاز به تجمیع، تلخیص و تنقیح این بخشنامه‌ها مورد تاکید فراوان کارشناسان است.» وی اضافه کرد: «به همین منظور شورای تنقیح بخشنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور مدیران، کارشناسان و افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف و همچنین مدیران و مشاوران حقوقی در حال برگزاری است. هر جلسه شورای تنقیح با دستور کار مشخص و برای بررسی و تنقیح بخشنامه‌های صادر شده درباره یک موضوع خاص برگزار می‌شود و درباره برخی از موضوعات دارای حساسیت و پیچیدگی بیشتر جلسات متعددی برگزار شده است. در ماه‌های آینده فرایند صدور بخشنامه‌های تنقیحی تکمیل می‌شود و انتظار داریم که حدود ۶۰ بخشنامه تنقیحی جایگزین بیش از 2 هزار بخشنامه قبلی شود.» سالاری افزایش شفافیت و پیشگیری از تفسیرپذیری و اعمال سلیقه در اجرای قوانین و همچنین افزایش هماهنگی و وحدت رویه در واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی را از مهم‌ترین نتایج مثبت صدور بخشنامه‌های تنقیحی برشمرد و گفت: «وجود بخشنامه‌های متعدد و تفسیرپذیر یکی از مهم‌ترین عوامل بالا بودن تعداد پرونده‌های مرتبط با سازمان تأمین‌اجتماعی در دیوان عدالت اداری است که امیدواریم با تنقیح بخشنامه‌ها شاهد بهبود وضعیت و کاهش پرونده‌ها در مراجع قضایی باشیم

 

پرداخت بدهی تأمین‌اجتماعی به وزارت بهداشت

سالاری همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد چالش‌های گذشته و پیش روی سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: «با دو هدف اصلی که جز تاکیدات دولت بود کار را در سازمان آغاز کردیم که هدف اول، حل‌‌‌‌و‌‌‌‌فصل بدهکاری سازمان به وزارت بهداشت اعم از مراکز درمان عمومی و خصوصی، پاراکلینیک‌ها و مراکز درمانی غیردانشگاهی بود که پیامد این کار اعتباربخشی به دفترچه‌های بیمه درمانی است. با انجام بموقع تعهدات نسبت به مراکز درمانی حرمت و احترام بیمه‌شدگان خود را حفظ می‌کنیم تا اتفاقی همچون پرت کردن دفترچه روی بیمه شده رخ ندهد که این مورد یکی از دغدغه‌های شخص وزیر بود.» سالاری گفت: «این در حالی است که مراکز درمانی هزینه‌های خاص خود را دارند و هم بیمه‌شدگان هزینه می‌کنند و در نتیجه سازمان با عمل به تعهدات‌اش نسبت به مراکز درمانی امنیت‌‌‌خاطر برای همه ایجاد می‌کند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از ساماندهی سرمایه‌گذاری‌های سازمان به عنوان یکی دیگر از چالش‌های سازمان یاد کرد و ادامه داد: «پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد و بازگرداندن اعتبار به دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان از اهدافی است که در این مدت دنبال شده است. در راستای هدف اول، سازمان به وزارت بهداشت و مراکز درمانی و پاراکلینیکی تابعه وزارت بهداشت حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهکار بود که تا پایان اسفند‌ماه این بدهکاری صفر شد.» سالاری با عنوان این مطلب که پرداخت بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی انباشت شده به وزارت بهداشت به دو طریق صورت پذیرفت، اضافه کرد: «حدود 5 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بابت مطالبات سازمان از دولت اخذ شد و مابقی بدهکاری به صورت نقدی به وزارت بهداشت پرداخت شد. این اتفاقی شگرف بود که در سازمان تأمین‌اجتماعی رخ داد؛ چراکه سازمان در شرایط عادی قادر به چنین کاری نبود و به تبع آن شرایط اقتصادی، وضعیت درآمدی و منابع مالی سازمان تحت تاثیر منفی قرار می‌گرفت. مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی را تا اسفندماه سال گذشته به‌‌روز کردیم و پرداخت منظم و به‌‌روز این مطالبات برای حفظ و ارتقای اعتبار دفترچه‌های درمانی و بر اساس تاکید رییس‌جمهور تداوم خواهد داشت و ماهیانه حدود 1500 میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شود.» او ادامه داد: «در پرداخت مطالبات مراکز درمانی غیردانشگاهی طرف قرارداد نیز دو ماه تأخیر داریم که امیدواریم بزودی رفع شود. اکنون نیز در حال مذاکره با وزارت بهداشت در رابطه با اجرای نسخه الکترونیک و بحث استحقاق‌سنجی شمول بیمه‌ای بیمه‌شدگان هستیم که این موضوع در مدیریت هزینه‌ها بسیار کاربردی و کمک حال سازمان خواهد بود

 

منبع: آتیه نو


ارسال نظر

captcha