سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد:

کاهش ۴۰ درصدی مراجعه بیمه شدگان با ارائه خدمات غیرحضوری

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد مراجعه به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی برای تامین اعتبار دفاتر درمانی بود، گفت: از اول خرداد تاکنون تامین اعتبار دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

تامین 24 / عبدالرسول آقاهادی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی از مدت‌ها قبل ارائه خدمات غیرحضوری را در دستور کار قرار داده بود که یکی از مهم‌ترین آنها، خدمات مورد استفاده کارفرمایان مانند ارسال لیست حق‌بیمه و پرداخت حق‌بیمه است که به صورت کامل در کشور اجرایی می‌شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی افزود: با شیوع ویروس کرونا تصمیم مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری جدی‌تر شد و این سازمان در ارتباط با دولت الکترونیک گام مهم‌تری برداشت؛ به طوری که در مرحله اول تامین اعتبار دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

 

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه حدود ۴۰ درصد مراجعه‌ به منظور تامین اعتبار دفاتر درمانی به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی انجام می‌شد، گفت: شش روش برای ارائه غیرحضوری این خدمت پیش‌بینی شده که سه روش با اپلیکیشن و سایت‌های مختلف و سه روش با کدهای دستوری است.

 

وی ادامه داد: با پیش‌بینی روش‌های استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی، بیمه‌شده‌ها و مراکز محل پذیرش بیمار می‌توانند از طریق این روش‌ها استحقاق درمان را در آن واحد استعلام بگیرند. بنابراین درج تاریخ در دفترچه دیگر مبنای ارائه خدمات نیست و با استعلامی که انجام می‌شود مراکز بستری، سرپایی و نیز بیمه شدگان و مستمری بگیران از اعتبار دفترچه درمان اطلاع پیدا کرده و خدمات دریافت می‌کنند.

 

آقاهادی با اشاره به اطلاع رسانی‌های انجام شده از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی و رسانه‌های جمعی، افزود: در تمام مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی به شکل گسترده، بنر و بروشورهایی توزیع و اطلاع رسانی شده است.

 

وی با یادآوری آغاز اجرای طرح استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی از اول خردادماه، گفت: واحدهای مشاوره و واحدهای تخصصی در شعب و مراکز تامین اجتماعی توجیه شده‌اند و اطلاع رسانی و آموزش را تا زمانی که همه مخاطبان آشنا شوند ادامه می‌دهیم؛ ضمن اینکه اگر نیازی به اقدام هماهنگ در شعب برای واحدهای درمانی باشد نیز انجام می‌شود.

 

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه هم‌اکنون خدمات زیادی در تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، تصریح کرد: درخواست مستمری برای بازنشستگان تامین اجتماعی، اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دستمزد، درخواست احتساب سوابق سربازی، انواع تعهدات کوتاه‌مدت، هزینه کفن و دفن، هدیه ازدواج و انواع درخواست‌هایی که در سایت پیش بینی شده است، به صورت غیرحضوری انجام می‌شود؛ اما درجایی که نیاز به ارائه مدارک باشد، متقاضی به صورت حضوری مراجعه کرده و مرحله آخر را در شعبه انجام می‌دهد.


ارسال نظر

captcha