مدیر کل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد:

فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ریشه تعامل با شرکای اجتماعی

چهارمین دوره آموزشی رابطان بیمه‌ای شرکت‌ها و نمایندگان کارفرمایان با هدف آشنایی با قوانین و تعهدات بیمه‌ای از سوی اداره کل تامین اجتماعی گیلان برگزار شد.

 

تامین 24 / جمیل حق‌پرست، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را از ارکان لازم در هر برنامه هدفمند و همچنین در تعاملات و اصلی ضروری برای تقویت ارتباطات با شرکای اجتماعی برشمرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران است و ایجاد فضایی همراه با رضایتمندی از اهداف حوزه‌های فرهنگی آموزشی است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی با تشریح برخی از آمار عملکردی تامین اجتماعی گیلان افزود: درحال حاضر روزانه بیش از 11میلیارد تومان تعهدات به جامعه هدف خود در استان داریم.

 

حق‌پرست با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر همچون انسان‌ها دارای عمری بوده و به سن پیری می‌رسند، خاطرنشان ساخت: نسبت پشتیبانی در این سازمان با عبور از سن جوانی و میانسالی کاهش یافته است.

 

قشقائی، رئیس گروه مطالعات دفتر فرهنگی اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه نظام‌های بیمه‌ای با گذشت زمان دچار مشکلات می‌شوند، افزود: سازمان تامین اجتماعی هرچند در نقطه سربه سری منابع و هزینه‌ها قرار دارد ولی با استقلال کامل و بدون بودجه دولتی به حیات خود ادامه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه باید با اتخاذ سازوکارهای مناسب و رفتار منطقی در راستای صیانت از این سازمان و جلوگیری از سوء استفاده‌ها گام برداریم، توجه به ماهیت محاسباتی در تعهدات بیمه‌ای و درک درست افکار عمومی از این واقعیت را لازمه‌ای مهم برشمرد.

 

وی اذعان داشت: اگر مردم ارزش بیمه‌های اجتماعی و نقش و اهمیت آن را به‌صورت کامل بدانند و فرایندهای تحقق آن به‌صورت جامع اجرایی شود این امر بستر رفاه و توسعه در جامعه و رونق زندگی آنها را فراهم کرده و به‌منزله پشتیبانی مطمئن برای ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی خواهد بود.

 

در این دوره آموزشی روسای ادارات تخصصی تامین اجتماعی گیلان به تشریح موضوع‌هایی در زمینه تکالیف کارفرمایان، معرفی تعهدات کوتاه و بلندمدت و ... پرداخته و به سوال‌های شرکت کنندگان پاسخ داده شد.


ارسال نظر

captcha