آیا امکان تکمیل فواصل میان سوابق بیمه‌ای وجود دارد؟

بیمه شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، راهکارهایی برای تکمیل کردن سابقه آنها پیش‌بینی شده است.

تامین 24 / این افراد می‌توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند، مدارک و مستنداتی را که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است، به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می‌شود کمیته‌ای تشکیل شده و از همه ابعاد موضوع بررسی می‌شود. در صورت تأیید ادعا، سوابق تأیید و به کارفرما اعلام می‌شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و در این صورت سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می‌شود.

گفتنی است، افرادی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود، تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه پردازی از سوی بیمه شدگان مربوط به افراد بالای 60 سال و دارای سابقه کمتر از 10 سال است. براساس قانون این دسته از بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند سوابق بیمه پردازی خود را تا سقف 10 سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.

سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان عزیز توصیه می‌کند که پرداخت حق بیمه و تکمیل سوابق خود را در سازمان تأمین اجتماعی پی‌گیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمه پردازی ادامه دهند.


ارسال نظر

captcha