یادداشتی از مهدی اسفندیار

از خودمان غافل نباشیم

سازمان بزرگ تامین اجتماعی از یک خانواده‌ی بسیار بزرگ ۴۳ میلیونی برخوردار است؛ رایتل یکی از فرصت‌هایی است که با پای کار آمدن این جمعیت بزرگ به کارآیی می‌رسد. شرکت حمل و نقل رجا و هواپیمایی هما از جمله دیگر شرکت‌هایی هستند که می‌شود با برنامه‌ریزی و کمک‌های سازمان تامین اجتماعی بسیار بیشتر از این فعال شوند.

مهدی اسفندیار

کارشناس رفاه و تامین‌اجتماعی

تامین 24 / به نظر می‌رسد که معاونت فرهنگی و معاونت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی در این شرایط باید دست به دست هم بدهند تا منابع جدید درآمدی ایجاد کنند و گرهی از مشکلات معیشتی بازنشستگان باز کنند؛ کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد که می‌شود با بهره‌گیری از هم‌افزایی‌های داخلی و درون سازمانی انجام داد. ظرفیت‌هایی که در درجه اول می‌طلبد پتانسیل‌های عظیم موجود در سرمایه‌های اجتماعی این سازمان عظیم را کشف کرد و خارج از مدل‌های مرسوم و ناکارآمد کنونی به آن پرداخت.

در نیمه‌ی دوم سال رکود گردشگری داریم و خصوصا اینکه حدود ۶ میلیون نفر بازنشسته‌ی مهربانی داریم که چهره‌های‌شان یادآور یک عمر ایثار و فداکاری است. باید از همه چیز گذشت تا میراث هفتاد و پنج ساله‌ی پدران‌مان را حفظ کنیم. حتی به اندازه‌ی یک سیم کارت؛ چه بهتر که همه اعضای این خانواده بزرگ که نیمی از جمعیت کشور هستند، با استفاده از محصولات درون خانواده به چرخه اقتصادی بهتر این سازمان بزرگ کمک کنند.

سخت است باور کرد که جمعیت ۴۳ میلیونی سازمان بزرگ تامین اجتماعی یک میلیون مشترک برای اپراتوری که متعلق به خودشان هست نداشته باشند؛ ما می توانیم. به مدیرعامل محترم سازمان یادآور شوم که از گنجینه‌ی بازنشستگان و سرمایه‌های اجتماعی این حوزه غافل نشوند؛ مدیران مدعی عرق سازمانی همین فردا سیم کارت‌ها را به رایتل تغییر دهند و شروع کننده باشند.

 

منبع: اداره‌کل روابط‌ عمومی سازمان تامین‌اجتماعی


ارسال نظر

captcha