مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی:

330 هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور از خدمات سازمان تامین اجتماعی برخوردارند

دکتر احمد رضا خزاعی، مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با حضور در برنامه زنده «باهمستان» شبکه جهانی جام‌جم، نحوه ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور را تشریح و تبیین کرد.

تامین 24 / دکتر خزاعی اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور اعم از دانشجو، شاغل و غیرشاغل می‌توانند از طریق مراجعه حضوری خود یا وکیل قانونی به هر یک از شعب داخل کشور یا با مراجعه به 27 کارگزار رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی در 18 کشور جهان از جمله کانادا، عراق، ترکیه، مالزی، آلمان، امارات، سوئد، چین، عمان و ... یا از طریق ورود به سایت رسمی اداره کل اتباع به نشانی: www.mss.tamin.ir بر اساس مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور نسبت به برقراری بیمه یا ادامه بیمه پردازی خود اقدام کنند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی در خصوص خدمات این سازمان عنوان کرد: بسته خدمات سازمان تأمین اجتماعی متشکل از 18 نوع خدمت است که به لحاظ تنوع خدمات ارائه شده و نرخ حق بیمه متعلقه در مطلوب‌ترین وضعیت در بین سایر صندوق‌های بیمه‌ای قرار دارد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: در حال حاضر بیش از 43 میلیون نفر از مردم که 52 درصد از جمعیت ایران را شامل می‌شود تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی قراردارند که در بخش ایرانیان خارج از کشور قریب 46 هزار نفر بیمه پرداز اصلی و 85 هزار نفر از مستمری بگیران بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان در خارج کشور بوده که به همراه افراد تبعی آنها مجموعا جمعیتی بالغ بر 330 هزار نفر را تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن با توجه به دیگر مأموریت اداره کل اتباع در پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی مقیم ایران که قانونا اشتغال دارند، در حال حاضر تعداد بیمه شدگان اتباع خارجی به همراه افراد تبعی آنان 96 هزار نفر هستند که 90 درصد آنها تبعه افغانستان به شمار می‌روند.

 

دکتر خزاعی در ادامه به تبیین تدابیر و اقدامات سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی در زمینه اطلاع رسانی، تسهیل و روانسازی انجام امور بیمه‌ای و ایجاد رضایت‌مندی جهت مخاطبان ساکن در اقصی نقاط دنیا با بهره گیری از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های کارگزاران رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی از قبیل پذیرش درخواست محاسبه ایام خدمت سربازی، انجام امور درخواست مستمری بازنشستگی و بازماندگان و بازنگری در پذیرش وکالتنامه‌ها اشاره کرد.

 

وی افزود: حذف فرایند تائید معاینات پزشکی با نتیجه عدم بیماری توسط کمیسیون پزشکی درخصوص معاینات بدو قرارداد بیمه ایرانیان خارج از کشور، تسهیل و رفع موانع پذیرش وکالتنامه‌های هموطنان در واحدهای اجرایی و فعال شدن سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی www.ex-eservices.tamin.ir جهت مخاطبان خارج از کشور در همین راستا صورت پذیرفته است.

 

شایان ذکر است در این برنامه معاون و رؤسای گروه اجرایی و مطالعاتی امور بیمه ایرانیان خارج از کشور اداره کل اتباع، رئیس شعبه شماره 27 متمرکز اتباع به تبیین قوانین و مقررات مربوطه پرداختند. همچنین کارگزار رسمی تامین اجتماعی در کشور مالزی طی تماس مستقیم و تصویری فعالیت‌های کارگزاران برون مرزی را در خدمت رسانی به هموطنان خارج از کشور تشریح کرد.


ارسال نظر

captcha