حیدری مطرح کرد:

بیمه بیکاری، معیاری برای جامعیت و کفایت خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی ایجاد پوشش بیمه بیکاری برای بیمه شدگان مشمول قانون تأمین اجتماعی را قانونی مترقی خواند و گفت: جامعیت و کفایت خدمات از مهمترین معیارهای ارزیابی صندوق‌های بیمه‌ای است که سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه شرایط مطلوبی دارد.

تامین 24 / دکتر علی حیدری در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های دیده بان رفاه و تأمین اجتماعی که با موضوع «بیمه بیکاری؛ چالش‌ها و راهکارها» در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات صندوق بیمه بیکاری این است که بیمه‌گر و ارائه‌دهنده خدمات که در این قانون سازمان تأمین اجتماعی است، نظارت و کنترل کافی برای احراز ریسک را ندارد و در تشخیص برقراری مزایای قانونی مربوطه اختیارات کافی به این سازمان داده نشده است.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حیدری ادامه داد: البته این مسئله در سال‌های اخیر با همکاری بین بخشی تا حدودی بهبودیافته و نظرات سازمان در کمیته‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال می‌شود.

 

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به استقلال صندوق بیمه بیکاری، گفت: صورت‌های مالی صندوق بیمه بیکاری به صورت مستقل تهیه می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان مجری در حال انجام تکالیف قانون است اما به‌دلیل عدم توازن در منابع و مصارف این صندوق، بخشی از منابع آن از سوی سازمان تأمین اجتماعی درحال پرداخت است.

 

حیدری حمایت از سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات به جامعه و از جمله خدمات مربوط به صندوق بیمه بیکاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: براساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی باید بخشی از منابع حاصل از خصوصی‌سازی برای تقویت نظام تأمین اجتماعی هزینه شود درحالی که این اتفاق نیفتاده است.

 

وی فرهنگ‌سازی در زمینه برخورداری از حمایت‌های بیمه‌ای را از نیازهای امروز جامعه برشمرد و گفت: حقوق قانونی مصرح در قانون بیمه بیکاری در حال تبدیل شدن به امتیاز است و فرهنگ‌سازی بیمه‌ای در این حوزه مغفول مانده است.


ارسال نظر

captcha