سالاری:

عزم ما افزایش تعامل با استارت‌آپ‌ها است / امانتدار بیمه‌شدگان هستیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، عزم این سازمان را ارتقای تعامل و افزایش ارتباط دوسویه با فعالان کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌ها دانست و پیشنهاد داد که کمیته مشترکی با معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شود و مسائل پیش روی استارت‌آپ‌ها در ارتباط با همه سازمان‌های ذیربط، در این کمیته مطرح گردد.

احسان احمدی

تامین 24 / مصطفی سالاری در چهارمین نشست «دیده‌بان رفاه و تامین اجتماعی» که با موضوع کارآفرینان جوان و کسب‌و‌کارهای نوپا (استارت آپ) در موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد، هدف از این نشست را، شنیدن صدای مخاطبان و اصلاح رویه‌هایی دانست که در حیطه اختیارات سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

وی با اشاره به برخی انتقادات از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در حوزه کسب‌وکار، ادامه داد: همه نارسایی‌ها به سازمان تامین اجتماعی باز نمی‌گردد اما تلاش داریم با تجمیع بخشنامه‌های مختلف این سازمان، بخشی از چالش‌های حوزه کسب‌و‌‌کارهای نوین و نوپا را مرتفع کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه عزم ما، ارتقای تعامل و افزایش ارتباط دوسویه با فعالان کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌ها است اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که کمیته مشترکی با معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شود و مسائل پیش روی استارت‌آپ‌ها در ارتباط با همه سازمان‌های ذیربط، در این کمیته مطرح گردد. تلاش می‌کنیم مقررات و حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی در حوزه استارت‌آپ‌ها را نیز به‌صورت کتابچه‌ای واحد، در اختیار کارآفرینان و فعالان این حوزه قرار دهیم.

 

شفاف‌سازی چراغ راه تامین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه، شفاف‌سازی را چراغ راه سازمان تامین‌اجتماعی دانست و افزود: در ارتباط با مردم و مخاطبان در این مسیر حرکت خواهیم کرد چراکه امانتدار افرادی هستیم که به سازمان تامین‌اجتماعی حق بیمه پرداخت‌می کنند.

سالاری از فعالان حوزه کسب‌و‌کارهای نوین خواست که پیشنهادات و انتقادات خود را در ارتباط با اصلاح رویه‌ها، در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهند.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه حل مشکلات استارت‌آپ‌ها در واقع حل مشکلات مردم است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آماده هرگونه تحول در خصوص ارائه خدمات است.

 

بررسی چالش‌های کسب‌و کارهای نوین

روزبه کردونی مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: یکی از وظایف اصلی این موسسه، بررسی چالش‌ها و مسائل گروه‌های عملکردی مختلف و فهم دقیق‌تر از آنها و تشخیص و تدوین راهکاریی برای حل این چالش‌ها است.

وی ادامه داد: در این دوره از نشست‌های «دیده‌بان رفاه و تامین اجتماعی»، با بررسی چالش‌های حوزه استارت‌آپ‌ها، به‌دنبال فهم ریزبینانه‌تر از مسائل این حوزه هستیم.

 

نگاه ما به تامین اجتماعی، خدمات‌محور است

پرویز کرمی، دبیر ستاد اقتصاد و عمران و مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: نگاه ما به سازمان تامین‌اجتماعی، سازمانی دارای سابقه درخشان و خدمت‌رسان در حوزه استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین است.

وی تصریح کرد: چندی پیش، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی ریاست‌جمهوری و تامین‌اجتماعی در حوزه استارت‌آپ‌ها برقرار شد و پیش‌بینی می‌شود سازمان تامین اجتماعی تسهیلات ویژه‌ای برای استارت‌آپ‌ها در نظر بگیرد.

کرمی گفت: دید ما نسبت به سازمان تامین‌اجتماعی بسیار مثبت است و امیدواریم که نتایج این جلسات را در خصوص حل مشکلات استارت‌آپ‌ها مشاهده کنیم.


ارسال نظر

captcha