رتبه برتر ترویج زایمان طبیعی برای بیمارستان آتیه همدان

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان از کسب رتبه برتر بیمارستان آتیه همدان در ترویج زایمان طبیعی در کشور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

تامین 24 / دکتر علیرضا صفری، با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های لازم در دستیابی به این مهم موثر بوده است، گفت: ارائه آموزش‌های قبل از زایمان نظیر آموزش‌های مربوط به زایمان فیزیولوژیک و زایمان بی‌درد به مددجویان مورد توجه قرار گرفته است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی به تهیه و چاپ کتاب آموزش شیردهی و مراقبت از نوزاد برای مادران اشاره کرد و افزود: ارزشیابی اثربخشی آموزش‌های ارائه شده به بیماران و اجرای طرح Home Visit به منظور پیگیری وضعیت مددجویان پس از زایمان در منزل حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به تهیه و نصب پانابوردهای آموزشی به منظور درج پیام‌های بهداشتی و درمانی مددجویان گفت: بیمارستان آتیه همدان از سال 78 نشان بیمارستان دوستدار کودک را داراست.

 

دکتر صفری افزود: دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان در بین 70 بیمارستان سازمان در سال 96 رتبه اول کشوری را به دست آورد.

 

وی بیان کرد: این مرکز سال 96 بین بیمارستان‌های هم طبقه (156 تخت) مقام چهارم و در بین 70 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی مقام هشتم را براساس کارنامه عملکردی ارائه شده توسط اداره کل درمان مستقیم کسب کرد.

 

وی از نسخه‌پیچی روزانه یک‌هزار نسخه بیماران سرپایی در بیمارستان آتیه در دو شیفت صبح و عصر خبر داد و اظهار کرد: تهیه و تحویل سهمیه ماهانه دارویی بیماران مطابق با کارت دارویی آنها از جمله موضوعات مورد توجه است.

 

وی با اشاره به اینکه داروخانه بیمارستان آتیه همدان در شیفت عصر تا ساعت 20 فعالیت دارد، گفت: داروساز ثابت در این داروخانه برای ارائه توصیه‌های دارویی به بیماران و مراجعین حضور دارد.

 

مدیردرمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه همواره تهیه داروهای مورد نیاز و اساسی بیماران در داروخانه‌های بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمان تامین اجتماعی از دغدغه‌هاست، افزود: تمام داروهای مصرفی بیماران بستری تهیه و خرید و بعد تحویل داده می‌شود.

 

وی بیان کرد: لوازم و تجهیزات پزشکی مصرفی مورد نیاز بیماران بستری توسط واحد مدیریت دارویی تهیه، خرید و تحویل داده می‌شود.

 

دکتر صفری با اشاره به اقدامات مربوط به نوبت‌دهی در درمانگاه‌های تخصصی، عمومی و آزمایشگاه بیمارستان آتیه گفت: تهیه دستگاه نوبت‌دهی تلفنی به همراه 26 خط تلفن از جمله اقدامات بوده است.

 

وی با بیان اینکه بیمار می‌تواند با این روش نوبت‌گیری پزشک مربوطه را انتخاب و ساعت حضور در درمانگاه را دریافت کند افزود: پزشکان در درمانگاه‌های تخصصی و عمومی برای ویزیت بیماران حضور به موقع دارند.

 

مدیردرمان تامین اجتماعی همدان به نصب دستگاه نوبت‌دهی در درمانگاه های عمومی بیمارستان آتیه و ایجاد نظم و انضباط در ویزیت بیماران و رعایت نوبت با فراخوان بیمار توسط پزشک اشاره کرد و گفت: صندلی‌های انتظار فرودگاهی در درمانگاه‌های عمومی و تخصصی این بیمارستان برای انتظار مراجعین تهیه شده است.


ارسال نظر

captcha