تعامل دیوان عدالت اداری، تامین‌اجتماعی و ادارات کار، افزایش رضایت شرکای اجتماعی

معاون اداره کل حقوقی سازمان تامین‌اجتماعی در نشست هم‌اندیشی دیوان عدالت اداری با حوزه‌های کار و تامین‌اجتماعی استان لرستان گفت: تعمیق تعاملات بین دیوان عدالت اداری، تامین‌اجتماعی و ادارات کار در چند سال اخیر تسهیل در فرایند رسیدگی به تقاضاهای شرکای اجتماعی سازمان را به دنبال داشته و رضایت‌مندی نسبی آنان را فراهم کرده است.

تامین 24 / اسدی با تاکید برتعامل هرچه بیشتر حوزه‌های کار و تامین‌اجتماعی در رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره‌کل کار استان، هدف از این گردهمایی را هم‌اندیشی و تعامل دو اداره‌کل با استفاده از راهبردهای قضات دیوان عدالت در خصوص موضوع‌های مختلف در این حوزه عنوان کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی همچنین با تبیین مواد مندرج در دستورالعمل ۱۴۸ قانون کار و اهداف تدوین این دستور اداری، اجرای صحیح آن را با بهره برداری از رهنمودهای دیوان و آرای هیات‌های عمومی، مبنای عملی جهت حفظ حقوق شرکای اجتماعی به‌ویژه بیمه شدگان دانست.

 

مدیرکل تأمین‌اجتماعی لرستان نیز در این نشست گفت: طی سه ماه گذشته، بیش از ۴۵ درصد فعالیت‌ها را در فضای ارتباطی الکترونیک ارائه کرده‌ایم.

 

دکتر علی جهانی با بیان اینکه تا 6 ماه نخست امسال باید بیش از ۶۰ نوع خدمت را الکترونیک کنیم، افزود: در این صورت دیگر بیمه شدگان به شعب تامین‌اجتماعی مراجعه نمی‌کنند و می‌توانند از طریق تلفن همراه و اینترنت امور بیمه‌ای خود را انجام دهند.

 

وی بیان کرد: در حال طراحی سازوکاری هستیم که حتی دفترچه‌های کاغذی را درب منازل تحویل بدهیم؛ اگرچه در آینده کارت‌های الکترونیک طراحی می‌شود و با کد ملی افراد دیگر نیازی به این دفترچه‌ها نیست.


ارسال نظر

captcha