یادداشتی از ارسطو موجزی

شهرت سازمان را روابط عمومی‌ها تثبیت می‌کند

روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی سازمان و جامعه باید بتوانند نقش دیده بانی خود را به خوبی ایفا کرده و با رصد شرایط اجتماعی و محیط پیرامون خدمات سازمان متبوع خود معظلات، نقایص و محرومیت‌ها را شناسایی کرده و جهت رفع یا کاهش آنها برنامه ریزی نمایند.

ارسطو موجزی

رئیس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تأمین‌اجتماعی استان کرمان

تامین 24 / روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی سازمان و جامعه باید بتوانند نقش دیده بانی خود را به خوبی ایفا کرده و با رصد شرایط اجتماعی و محیط پیرامون خدمات سازمان متبوع خود معظلات، نقایص و محرومیت‌ها را شناسایی کرده و جهت رفع یا کاهش آنها برنامه ریزی نمایند و اهرم اجرایی مسئولیت اجتماعی سازمان باشند و بین سازمان و مخاطبان خود در جامعه تعادل برقرار نموده و باعث برندسازی و تقویت برند سازمان گردند. چرا که یک سازمان هرگز نمی‌تواند در میان کمبودها، مشکلات و نقایص به موفقیت صد در صدی و مستمری دست یابد. روابط عموی آگاه است که باید با شناخت افکار عمومی، محیط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه به تعهدات سازمان بیندیشد زیرا اگر در اثر اجرای یک طرح یا یک اقدام سازمان دچار مشکل گردد و آن را درگیر نماید، این روابط عمومی است که در معرض اتهام و پاسخگویی مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به مسائل پیشگفت مسئولیت اجتماعی جزء لاینفک وظائف روابط عمومی‌هاست و آنها در قبال این مسئولیت در سه حوزه ارتباطات رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی و تبلیغات فعالیت خود را دنبال می‌کند و کلام آخر اینکه توجه به مسئولیت اجتماعی با هدف حفظ و برطرف کردن مسائل و مشکلات مراجعان و ذی‌نفعان ناخودآگاه باعث موفقیت سازمان و همچنین شهرت سازمان و کسب اعتماد احاد جامعه و تثبیت آن می‌گردد که این امر نتیجه تلاش روابط عمومی‌ها می‌باشد.

 

منبع: اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی


ارسال نظر

captcha