مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی در بندر عباس عنوان کرد

42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی گفت: 42 میلیون ایرانی از خدمات این سازمان بزرگ بیمه گر اجتماعی استفاده می کنند.

تامین 24 / رضا معینی در کارگاه هم اندیشی با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای در بندرعباس اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم وابستگى به بودجه دولتى، باید تعاملات خوب و گسترده‌ای با شرکای اجتماعی را داشته باشد. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،وی افزود: سازمان تأمین اجتماعى به‌عنوان مثلث سه‌گانه دولت، کارفرما و کارگر به‌عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای اجتماعی کشور مشغول خدمت‌رسانی است.
معینی تصریح کرد:  پرداخت ماهانه سازمان تأمین اجتماعی ٧ هزار میلیارد تومان است. این هزینه پرداخت به افراد تحت تکفل از درآمدهاى دولت نیست و با پرداخت و دریافت حق بیمه‌ است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی تصریح کرد: ٤٠ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این سازمان هستند و تعداد ٣میلیون و ٢٠٠هزار نفر بازنشسته وابسته به پرداختى سازمان تأمین اجتماعى هستند.


وی اظهار کرد: براى پویایى این سازمان باید تعامل خوبى با حوزه برون و درون‌سازمانی به وجود آورد بدین ترتیب در حوزه قوه قضاییه نیز تعامل خوبى با دیوان عدالت ادارى به وجود آمد و این سازمان روابط خود با شرکای اجتماعی را به شکل دوطرفه، مستمر و دائمى دنبال می کند.
معینی ادامه داد: براى حل مسائل در سال حدود  ٥هزار جلسه با حوزه کارفرمایى برگزار و همچنین آموزش‌های لازم به کارفرمایان ارائه می‌شود. سازمان تامین اجتماعی همواره از گفت‌وگو و تعامل استقبال می‌کند. 
وی در خصوص اتصال سامانه های سازمان تامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی گفت: این موضوع در حال پیگیری است و تحقق این امر به شفافیت بیشتر و احقاق حقوق کارگران کمک می کند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار می کرد: کارفرمایان در مورد برخی بخشنامه ها سئوال داشتند که با برگزاری نشست های مشترک تصمیم بر تشکیل شورای تنقیح قوانین گرفته شد.


وی ادامه داد: اکنون این شورا تشکیل شده که نماینده کارفرمایان در آن حضور دارد و با نظر این شورا بخش نامه ها اصلاح می شود.
معینی اضافه کرد: بخش های مشاغل سخت و زیان آور، پیمان و حسابرسی و هیات ها از جمله موارد مهم مد نظر کارفرمایان برای اصلاح است که در دستور کار شورای تنقیح قرار دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این کارگاه مهم‌ترین واصلی‌ترین دستاورد این سازمان را ارایه خدمات الکترونیکى و غیرحضوری دانست که با اجراى این طرح ١٠٠هزار بار مراجعه در ماه کاهش‌ یافته است.

سید فاضل حیدری بلوکی عنوان کرد: هدف از تشکیل این نشست قدم برداشتن هرچه بهتر در مسیر خدمت رسانى به بیمه شدگان و تعالى سازمان است.
وی با بیان این که یکى دیگر از مهم ترین اهداف برگزارى این نشست استخراج و استفاده از نقطه نظرات حضار براى اجرا در برنامه سال اینده است، افزود: نقش رابطین بیمه اى بسیار برجسته است، رابطین وظیفه اطلاع رسانى به مخاطبین و شرکاى سازمان تأمین اجتماعى را بر عهده دارند.


حیدری بلوکی در خصوص تحولات رخ داده در سازمان تأمین اجتماعى در سال هاى اخیر بیان کرد: از جمله این تغییر و تحولات مى توان به تحول در حوزه ( IT ) اشاره کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون ٣٧ واحد اجرایی سازمان تامین اجتماعی (شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی ) در هرمزگان فعال است که تا پایان سال این تعداد به ٣٩ واحد افزایش می یابد.
وی عنوان کرد: ١٧ شعبه اصلى، ١٣شعبه اقمارى و ٤کارگزارى در حال فعالیت هستند. همچنین مجوز ٦کارگزارى نیز دریافت شده است که تا پایان سال جارى و یا ابتداى سال آینده شروع به فعالیت خواهند کرد و مجموع ٥١٥نفر در شعب و واحدهای سازمان در استان هرمزگان مشغول به کار هستند.


حیدری بلوکی تصریح کرد: تعداد بیمه شدگان اصلى تامین اجتماعی استان هرمزگان با احتساب بیمه شدگان داراى مشاغل آزاد ٣١٨هزار نفر و مجموع ٩٦٠هزار نفر تحت تکفل و بیمه پرداز سازمان هستند؛ یعنى در حدود ٥٣درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعى هستند، همچنین تعداد ٢٨هزار کارگاه فعال در استان و به طور کلى ٦٠هزار کارگاه فعال و نیمه فعال تحت پوشش سازمان قراردارند.
وی ادامه داد: براى سازمان هاى بیمه اى مهم ترین بحث این است که ضریب پشتیبانى مناسبى را دارا باشند؛ یعنى با مدیریت منابع و مصارف ضریب پشتیبانى مناسبى وجود داشته باشد. 
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین قدمى که سازمان برداشته است خدمات الکترونیکى و غیرحضوری بوده است. با اجراى این طرح ١٠٠هزار بار مراجعه در ماه کاهش ‌یافته است .
وى در خصوص اجراى طرح‌ها و پروژه‌های استانى عنوان کرد: پیاده‌سازی ساختار نوین در دو شعبه تامین اجتماعی که نزدیک به سه سال است که به‌صورت آزمایشى در حال فعالیت است. تشکیل میز خدمت از سایر طرح‌های انجام‌شده است.


مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: در راستای افزایش همکاری ها و کاهش اختلاف ها در صدد تقویت تعامل با کارگاه های فعال اقتصادی در استان هستیم.
مشاور اجرایی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگاه گفت: رابطین بیمه ای سفیران مجموعه تامین اجتماعی در زمینه صیانت از حقوق سازمان و کارفرمایان هستند. 

سعید حسینی ادامه داد: وظیفه رابطین یا سفیران بیمه‌ای بسیار سخت و دشوار است؛ زیرا از طرفى باید صیانت از حقوق سازمان و دفاع را بر عهده‌دارید و از طرفى از حقوق کارفرمایان نیز دفاع و نگهداری می‌کنید.
وی بیان کرد: بالغ‌بر ١٠٠نشست تاکنون در حوزه رابطین برگزارشده است.


ارسال نظر

captcha