رئیس شورای سیاستگذاری رسانه های موسسه آتیه:

روابط عمومی ها مشکلات مخاطبان را به مدیران منتقل کنند

رستمیان مقدم گفت: روابط عمومی در هر مجموعه ای، نباید فقط در خدمت مدیریت مجموعه باشد و فقط نیازهای ارتباطی مدیران را تامین کند و پوشش دهد، بلکه باید دو سویه عمل کند.

تامین 24 / ابراهیم رستمیان مقدم خطاب به مدیران و کارشناسان روابط عمومی بیمارستان های تامین اجتماعی کشور که برای بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها به مصلی تهران آمده بودند، گفت: شما حسگرها و سنسورهای ارتباطی سازمان در مهمترین و پر رفت و آمدترین مراکز درمانی کشور هستید و مقدار زیادی از تصویری که از سازمان تامین اجتماعی در ذهن بیمه شده های ما و سایر مردم شکل می گیرد به شیوه نگاه و نحوه برخورد و عملکرد شما در حوزه روابط عمومی بستگی دارد که در خط مقدم سازمان در بیمارستان ها هستید.

وی که در غرفه رسانه های تامین اجتماعی سخن می گفت، افزود: از این رو، کارکرد بیمارستان ها نوع رفتارشان با مردم و خدمت رسانی شان به بیمه شده ها و سایر مردم، نوع رفتار کادر پزشکی، اداری و درمانی با مردم و خدماتی که ارائه می شود،  فوق العاده حائز اهمیت است و کار روابط عمومی از همینجا شروع می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری رسانه های موسسه آتیه ادامه داد: روابط عمومی چه در کل سازمان تامین اجتماعی و چه در هر مجموعه ای، نباید فقط در خدمت مدیریت مجموعه باشد و فقط نیازهای ارتباطی مدیران را تامین کند و پوشش دهد، بلکه باید دو سویه و دوگانه عمل کند.

وی در توضیح این مطلب افزود: روابط عمومی از یک طرف باید با مردم و مخاطبان باشد و انتظارت، مطالبات و مسائل و مشکلاتی که با سیستم دارند را رصد و سرعتگیرهای سر راه مجموعه را پیدا و تلاش کند تا آنها را به مدیریت منتقل کرده و برای یافتن راه حل در جهت رفع آنها کمک کند، تا اگر هم مشکلات کاملا برطرف نمی شوند، لااقل تعدیل شوند.

به گزارش تامین 24، این پیشکسوت مطبوعات تصریح کرد: آن روابط عمومی که در این مناسبات قوی تر و دقیق تر عمل کند و سرعت و ابتکار عمل داشته باشد طبیعتا کارنامه بهتری خواهد داشت.

وی افزود: برای بعضی ها ممکن است روابط عمومی در اوایل عنصری مزاحم به نظر بیاید، چون مدیران عادت کرده اند روابط عمومی را بیشتر و به شکل اغراق آمیزی، مدافع و مبلغ سیستم خودشان ببینند. ولی روابط عمومی مساله محور و مساله نگر این نگاه مدیریت را اصلاح می کند و به تدریج مدیریت را به سمتی می برد تا مسائل و مشکلات مردم و مخاطبان را ببیند.

رستمیان مقدم ادامه داد: روابط عمومی مساله نگر به مدیریت می گوید: «من به تو کمک می کنم تا مردم و مشکلاتشان را بهتر ببینی و از طرف دیگر با مدیران مجموعه به تو کمک می کنیم تا در جهت رفع مشکلات حرکت کنی، آن وقت مدیر بهتری خواهی بود.»، این مهمترین انتظاری است که از یک روابط عمومی خوب می رود.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات پیش روی بخش های روابط عمومی، گفت: طبیعتا روابط عمومی ها ممکن است مشکلاتی داشته باشند، مثل نبود امکانات و وسایل مورد نیاز. ولی آن روابط عمومی موفق است که با عملکرد درست و دقیق، به تدریج جا باز کند.

رئیس شورای سیاستگذاری رسانه های موسسه آتیه تاکید کرد: روابط عمومی نباید خود را دست کم بگیرد، بلکه باید با نگاه به جایگاه و مسئولیت هایش، کار را جدی گرفته و کارشناسی با مسائل برخورد کند و سطح دانشش را نسبت به علم ارتباطات بالا برده و با مدیران و همکاران، ارتباط سالم و توام با احترام متقابل شکل دهد تا بتواند موثر باشد.

وی افزود: روابط عمومی های بیمارستان ها و مراکز درمانی باید راسا نسبت به سامان دادن روابط عمومی اقدام کنند و نباید منتظر بمانند تا ستاد سازمان و یا ستاد معاونت درمان سازمان پیشقدم شوند.

رستمیان مقدم با تاکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی در روابط عمومی های بیمارستان ها گفت: باید سامانه های ارتباطی بیمارستان، سایت ایترنتی و نحوه دسترسی بیماران به آن، دادن اطلاعات مفید به مراجعان سایت نظیر خدماتی که ارائه می شود و تخصص های موجود، شیوه و نوع شکایت و انتقال انتقادات به شما و مجموعه، تابلوها و بیلبوردهای بیمارستانی و تامین مطالب برای آنها و ... به خوبی و درستی شکل داده و مدیریت شوند.

وی افزود: بیمارستان را نباید کوچک فرض کرد، چرا که مانند یک شهر است و از این رو، روابط عمومی بیمارستان هم باید همانند روابط عمومی شهرداری عمل کند، چون همه آن مناسبات ارتباطی بر عهده روابط عمومی است.


ارسال نظر

captcha