3 ماده مغذی که باید به رژیم غذایی افزوده شوند

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که به صورت کلی به نوع رژیم غذایی‌شان دقت دارند، گنجاندن سه ویتامین و ماده مغذی ضروری برای بدن را در رژیم غذایی خود فراموش می‌کنند.

تامین 24 / به سه ماده مغذی اشاره کرده که مصرف آن‌ها در حفظ سلامت مغز تا سیستم ایمنی مفید است، اما نادیده گرفته می‌شوند.

ویتامین B: از هشت نوع ویتامین B، ویتامین B12 و اسیدفولیک شناخته شده‌تر هستند. ویتامین B12 به بدن کمک می‌کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. بدن برای ساخت غلاف میلین که عصب‌ها را می‌پوشاند به آن نیاز دارد. همچنین این ویتامین به عصب‌های مغز کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط داشته باشند. علاوه بر این، کمبود ویتامین B12 با مشکلاتی همچون از دست دادن قدرت حافظه و افسردگی مرتبط است.

به گزارش ایسنابه نقل از مجله تایم، اسید فولیک‌ نیز که مصرف آن بیشتر برای زنان باردار توصیه می‌شود، برای تمام افراد ضروری است. مصرف اسید فولیک به دلیل کمک به کاهش سطح آمینواسیدها که به سکته مغزی و بیماری‌های قلبی – عروقی کمک می‌کند، توصیه می‌شود.

ویتامین D: محققان در مورد میزان دقیق ویتامین D مورد نیاز بدن توافق ندارند؛ هر چند شواهد حاکی از ضروری بودن آن برای سلامت بدن است. یکی از خواص این ویتامین کمک به جذب کلسیم است که باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود. همچنین این ویتامین برای تنظیم عملکرد ایمنی بدن کلیدی است.

منیزیم: این ویتامین به شل و آرام شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند که مصرف آن میان ورزشکاران متداول است. همچنین این ویتامین حاوی تاثیر آرامش بخش است که به تسکین احساس اضطراب خفیف کمک می‌کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد منیزیم درد میگرن را رفع می‌کند.


ارسال نظر

captcha